دختر پناهجوی سعودی وارد کانادا شد

«رهف محمد القنون»، دختر ۱۸ ساله اهل عربستانی که مدعی است از سوی خانواده اش مورد اذیت و آزار قرار گرفته است وارد کانادا شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، این نوجوان پناهجو در حالی وارد کانادا شد که در زمان اقامتش در تایلند در برابر اخراجش از این کشور مقاومت کرده بود.

«جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا اعلام کرده بود که کشورش به این نوجوان ۱۸ ساله پناهندگی خواهد داد. این در حالی است که رهف محمد القنون قصد داشت از تایلند برای کسب پناهندگی به استرالیا برود.

انتظار می رود اعطای پناهندگی به این نوجوان ۱۸ ساله روابط اتاوا با ریاض را بیش از پیش تیره کند. روابط دو کشور پیش از این به دنبال اعتراض کانادا به بازداشت مدافعات حقوق بشر در عربستان پرتنش شده بود.

رهف محمد القنون با استفاده از تلفن همراه خود و حضور در شبکه های اجتماعی توانسته بود هنگام حضورش در تایلند توجه افکار عمومی جهان را به موضوع احتمال اخراجش از تایلند و بازگشتش به عربستان جلب کند.

مقامات تایلند هنگام ورود این نوجوان از کویت به تایلند تهدید کرده بودند که او را با هدف بازگرداندن نزد خانواده اش اخراج خواهند کرد.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز چهارشنبه گذشته با درخواست پناهندگی رهف محمد القنون موافقت کرده بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 992681

وب گردی

وب گردی