اربیل مقصد جدید نظامیان خارج شده آمریکا از سوریه

سخنگوی ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق، اعلام کرد که بنا اطلاعات موجود، نیروهای آمریکایی که از سوریه خارج می شوند، در استان اربیل اقلیم کردستان مستقر می شوند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «یحیی رسول» سخنگوی ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: «بنا به برخی از اطلاعات، نیروهای آمریکایی که از خاک سوریه خارج می شوند، وارد اقلیم کردستان شده و در یک پایگاه ویژه نظامی در اقلیم، مستقر می شوند».

سخنگوی ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق، تاکید کرد که صحت و سقم این اطلاعات هنوز به صورت صد در صد تائید نشده و آمریکا نیز این اطلاعات را تائید نکرده است، اما گفته می شود که نیروهای آمریکایی پس از خروج از سوریه به آمریکا بازگردانده نمی شوند و در منطقه ای در اقلیم کردستان مستقر می شوند.

وی افزود که وزارت دفاع عراق اطلاعات موثقی در مورد وجود پایگاه های نظامی آمریکا در استان اربیل ندارد، اما در عین حال اینکه نمی تواند وجود این پایگاه را رد کند، این مسئله را تائید نیز نمی کند.

پیشتر برخی رسانه های اقلیم کردستان گزارش دادند که آمریکا در حال آماده سازی چندین پایگاه در اقلیم کردستان به منظور استقرار نظامیان خود پس از خارج ساختن آنان از سوریه است.

انتهای پیام /

کد خبر: 992682

وب گردی

وب گردی