داوران چهارمین جشنواره ملی عکس آب معرفی شدند

افشین شاهرودی، جاسم غضبانپور و حسن غفاری به عنوان داوران چهارمین جشنواره ملی عکس آب انتخاب شدند.

به گزارش سویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره؛ افشین شاهرودی،جاسم غضبانپور و حسن غفاری کار ارزیابی آثار چهارمین دوره جشنواره ملی عکس آب را بر عهده دارند.

بنا بر این گزارش این جشنواره به منظور بزرگداشت روز ملی آب و با توجه به بحران جدی کم آبی در کشور، به دبیری بابک برزویه برگزار می شود.

بیوگرافی داوران بدین شرح است:

افشین شاهرودی متولد ۱۳۲۹ خورشیدی در دامغان است. در رشتۀ ارتباط تصویری از دانشگاه هنر فارغ‌التحصیل شد و در زمینه‌های مختلف عکاسی صاحب تجربه‌است.
شاهرودی در گروه‌های داوری بسیاری از نمایشگاه‌ها و مسابقات معتبر عکاسی ایران حضوری فعال و مؤثر داشته و مدتی نیز در دانشگاه‌ها و مجامع فرهنگی به تدریس این رشته پرداخته ‌است.
صاحب امتیازی و مدیر مسئولی فصلنامه"عکاسی خلاق"، برگزاری نمایشگاه انفرادی در کشورهای ایران، فرانسه و آلمان، عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان ایران، شرکت در بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی در سطح ملی و بین‌المللی و انتشار مجموعه کتاب‌هایی در زمینه عکاسی برخی از سوابق وی به شمار می رود.

جاسم غضبانپور متولد ۱۳۴۲خرمشهر و دارای مدرک کارشناسی عکاسی از دانشگاه هنر است.

عکاسی را آن‌طور که خودش می‌گوید به صورت تجربی و در کارگاهی کوچک در خرمشهر آغاز کرده است و با آغاز جنگ او یکی از عکاسانی شد که بیشترین عکس‌ها را از این دوران به ثبت رسانید.
از سال 65 تا امروز به صورت متمرکز و یا جسته‌گریخته عکاسی باغ‌های ایرانی را در کنار کارهای دیگرش پیگیری کرده است.
برخی از مهمترین آثار وی عبارتند: کتاب گزارش تصویری حلبچه، مجموعه کتاب‌های جنگ تحمیلی (شش جلدی)، کتاب صنعت نفت ایران، کتاب همه با هم (گزارش تصویری از فعالیت‌های جهاد سازندگی)، کتاب دایرة المعارف گیلان، کتاب ایران، آب، نیرو، طبیعت، کتاب 20 سال عکاسی فیلم در ایران .

حسن غفاری متولد ۱۳۴۸ استان کهکیلویه و بویراحمد، فارغ التحصیل کار‌شناس ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران است.
عکاس مستند اجتماعی با گرایش مردم شناسی، عضویت در انجمن های عکاسان مطبوعات ایران، انجمن عکاسان دوستدار میراث فرهنگی و گردشگری، انجمن عکاسان بحران، همکاری با مجلات و خبرگزاری های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، داوری جشنواره‌ها و مسابقات ملی و منطقه‌ای عکاسی، مدرس عکاسی و برگزاری ده‌ها کارگاه عکاسی پیرامون عکاسی مستند اجتماعی در سطح کشور از جمله فعالیت های این هنرمند به شمار می رود.

برخی از مهمترین تألیفات و کارهای پژوهشی وی عبارتند از: عکاسان وعشایر ایران ( مجله عکس، ش:138) رساله دوره کارشناسی، بررسی تحلیلی عکاسی درسفرنامه های ایرانی دوران حکومت خاندان پهلوی(مجله آوای دنا ، ش:13و14) رساله دوره کارشناسی ارشد، جلوه های جهانگردی عشایر ( نشر ایرانگردان ، 1379 ) .

گفتنی است؛ این جشنواره با شعار "آب برای همه" و توسط مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، اسفندماه 97 برگزار می شود و بر پایه تقویم جشنواره، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه، سه‌شنبه۳۰ بهمن ماه اعلام شده است.

کد خبر: 992716

وب گردی

وب گردی