11 هزار زلزله در اندونزی در سال 2018

مقامات رسمی کشور اندونزی در گزارشاتی اعلام کردند این کشور در سال 2018 در معرض بیش از 11 هزار زلزله قرار گرفته است که رکوردی بی سابقه در دهه گذشته محسوب می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، بر اساس برررسی ها انجام شده توسط کمیته نظارت ملی اندونزی این کشور رکوردی جدید در تعداد زلزله در طول یک سال به ثبت رساند چرا که این کشور در سال 2018 شاهد بیش از 11500 زلزله بوده است که این دو برابر متوسط زلزله های سالانه در طول یک دهه گذشته است.

اطلاعات ارائه شده از سوی کمیته ملی نظارت بر اوضاع جوی و ژئوفیزیک اندونزی بیانگر آن است که مجمع الجزایر اندونزی در معرض 11557 زلزله در سال گذشته میلادی قرار گرفته است که از این میان شدت 297 زلزله بیش از 5 ریشتر بوده است.

خبرگزاری رسمی اندونزی به نقل از یکی از مسئولان رسمی این کشور اعلام کرد متوسط تعداد زلزله های سالانه در دهه گذشته چیزی در حدود 6 هزار مورد بوده است.

لازم به ذکر است مجمع الجزایر اندونزی شامل بیش از 17 هزار جزیره است که در معرض زلزله قرار داشته و در حلقه آتش اقیانوس آرام واقع شده است.

سپتامبر سال 2018 اندونزی شاهد کشته شدن 4 هزار نفر بر اثر زلزله ای قوی بود که باعث به وجود آمدن سونامی در جزیره سولاوسی گردید و پیش از آن نیز چند زلزله ویران کننده در نزدیکی مجتمع تفریحی در جزیره لومبوک اتفاق افتاد.

علاوه بر زلزله های فراوان در اندونزی این کشور دارای آتشفشان های زیادی نیز هست که از جمله آنها آتشفشان جزیره «کراکاتوآ» است که باعث به وجود آمدن سونامی و کشته شدن صدها نفر در سواجل جزایر جاوه و سوماترا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992726

وب گردی

وب گردی