ایجاد فرآیند سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر در صنعت هوایی به کمک روش‌های نوین

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، گفت: ستاد به دنبال ایجاد فرآیند سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر در صنعت هوافضا به عنوان یک روش نوین تأمین مالی است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص ضرورت تحقق سرمایه گذاری خطرپذیر در صنعت هوافضا، گفت: صنعت هوافضا یکی از پر مخاطره ترین صنایع از نظر سرمایه گذاری است به همین دلیل سرمایه گذاران چندان رغبتی به سرمایه گذاری در این بخش ندارند.


وی افزود: گاهی قبول این مخاطرات توسط خود شرکت ها امکان‌پذیر نیست به همین دلیل باید در این صنعت به دنبال توسعه سرمایه گذاری های خطرپذیر باشیم.


به گفته منطقی، اگر بتوانیم سرمایه گذاران را به سمت صنعت هوافضا جذب کنیم، توسعه این صنعت روند رو به رشدی خواهد گرفت؛ زیرا بخش دولتی به تنهایی نمی تواند در این صنعت نقش ایفا کند.


وی همچنین تصریح کرد: جوانان و شرکت های دانش بنیانی در کشور هستند که می توانند در این زمینه فعالیت های خوبی داشته باشند؛ به همین دلیل باید از طریق ارائه سهام و کمک‌های مدیریتی، از شرکت‌های جوان، کوچک و دارای آتیه اقتصادی در این حوزه حمایت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 992731

وب گردی

وب گردی