کشف سیاره ای جدید و قابل سکونت با فاصله 6 سال نوری

یکشنبه 23 دی 1397 - 15:18
کد مطلب: 992735
ستاره

دانشمندان اعلام کردند در تحقیقات خود به سیاره ای دست یافته اند که احتمالاً می تواند قابلیت های لازم برای ادامه حیات را داشته باشد و فاصله آن تا زمین 6 سال نوری است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری روزنامه الیوم السابع، پژوهشگران سیاره ای بسیار بزرگ کشف کرده اند که 6 سال نوری با زمین فاصله داشته و امکان حیات بر روی آن وجود دارد و « Barnard b» یا « GJ699 b» نامگذاری شده است، این سیاره که اخیراً کشف شده است به دور ستاره بارنارد می گردد و دومین منظومه نزدیک به زمین است.

دانشمندان معتقدند این سیاره بسیار سرد است و دمای آن مشابه سیاره مشتری است یعنی چیزی حدود 150 زیر صفر، اما با این حال پژوهشگران این عرصه می گویند امکان دارد در مرکز این سیاره مقدار زیادی آهن و نیکل وجود داشته باشد که به همراه فعالیت های زمین گرمایی آن می تواند امکان زندگی بر روی آن را فراهم شود.

ادوارد جونیان کارشناس فیزیک اختر شناسی در دانشگاه ویلانوا آمریکا در کنفرانس 223 جمعیت اختر شناسی آمریکا در سیاتل گفت: گرمای موجود در این سیاره می تواند امکان زندگی در سطوح زیرین آن را فراهم نماید.