آموزش‌و‌پرورش بر سیاست‌گذاری‌های آموزشی متمرکز است

مراسم معارفه «قائم مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش ‌و پرورش»، «معاون حقوقی و امور مجلس»، و «مشاوران وزیر آموزش‌و پرورش» صبح امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، در مراسم معارفه «قائم مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش ‌و پرورش»، «معاون حقوقی و امور مجلس»، و «مشاوران وزیر آموزش‌و پرورش» با اشاره به این که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، اظهار کرد: این ۴۰ سالی که با فراز و نشیب های فراوانی برای کشور و همچنین نظام آموزش و پرورش همراه بود، لازم است با نشان دادن برخی از اعداد و ارقام، ضمن تکریم از افرادی که این سال ها در عرصه تعلیم و تربیت کشور زحمت کشیده‌اند، این دستاوردها را برای عموم مردم نمایان کنیم.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش، علی‌رغم تمامی توقعاتی که از این سازمان بوده است، شایسته جایگاه بالاتری‌ست که هم اکنون دارد.

بطحائی افزود: یکی از مسائل مهمی که وزارت آموزش و پرورش این روزها با آن رو‌به‌‌رو است، بحث کوچک سازی و کاهش ساختارهای اداری است. البته این موضوع تا حدی به ذات و جوهره آموزش و پرورش برمی گردد؛ زیرا این نظام در تمامی کشورها، جایگاه ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: در واقع وزارت آموزش و پرورش بر موضوع سیاست‌گذاری متمرکز است و این موضوع، لازمه وحدت هر جامعه است؛ اما بخشی از این سیاست‌گذاری ها که به حوزه اجرا مربوط می شود به برنامه‌ریزی‌های بهتر و تلاش‌های بیشتری نیاز دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: قطعا ما مجبور می شویم که در برخی از سازمان های حوزه ستادی، تغییراتی از جمله تلفیق و ادغام انجام دهیم.

وی ادامه داد: بنابر توافقاتی که با سازمان امور اداری و استخدامی کشور داشته ایم، قرار شد وزارت آموزش و پرورش با تغییرات ایجاد شده با ۶ معاونت و ۳۰ باکس مدیریتی به فعالیت خود ادامه دهد.

بطحائی تصریح کرد: در واقع امروز اولین جلسه رسمی است که پس از اصلاحات و تغییرات در چارت وزارت خانه برگزار می شود و این اصلاحات به معنی از بین رفتن برخی مسئولیت ها و ماموریت ها نیست بلکه به معنی معنای اصلاح و تغییر آن ها است.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اولین گام در راستای این تغییرات، تلفیق حوزه روابط عمومی و حوزه وزارتی است و با توجه به اهمیت و نقش موثر این 2 حوزه، می‌توانند پل ارتباطی بین بخش های مختلف وزارت آموزش و پرورش باشند و تاثیرات به سزایی در تحولات مثبت آن داشته باشند.

وی ادامه داد: البته این تغییرات حوزه ساختاری قطعا در کوتاه مدت اتفاق نمی افتد و به تدریج از وزارت آموزش و پرورش آغاز می شود و در سازمان های مربوطه استانی ادامه می یابد.

همچنین در پایان این آیین معارفه و تودیع، امیر علی نعمت الهی به عنوان قائم مقام و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش معرفی و از زحمات مرتضی نظری رئیس پیشین روابط عمومی قدردانی شد و وی در سمت مشاور وزیر در امور مطالعات اجتماعی ادامه فعالیت خواهد داد.

گفتنی است شاپور محمد زاده مدیر کل سابق حوزه وزارتی به دلیل ادغام این حوزه با روابط عمومی به عنوان مشاور و دستیار ارشد وزیر آموزش و پرورش معرفی شد. در این آئین حجت الاسلام و المسلمین علی عسگری به عنوان معاون امور حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش معرفی و از زحمات امیرعلی نعمت الهی معاون سابق قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992744

وب گردی

وب گردی