۱۰هزار دانش آموز ابتدایی بدون هیچ دلیل از تحصیل با زماندند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۴۰ هزار بازمانده از تحصیل وجود دارد، گفت: ۱۰ هزار نفر از این دانش آموزان بدون هیچ دلیلی به مدرسه نمی روند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه هشتمین جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی مناطق محروم که صبح امروز در وزارت رفاه برگزار شد، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده ۱۴۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل وجود دارند که ۱۰ هزار دانش آموز در دوره ابتدایی بدون هیچ دلیلی به مدرسه نمی روند که باید با والدین آنها مذاکره کرد و آنها را برای رفتن به مدرسه تشویق کرد.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز که برای ساماندهی و برنامه ریزی در ارتقای شاخص های آموزشی در مناطق محروم دستگاه های مختلف حضور داشتند که قرار شد هر یک از آنها اقداماتی را در جهت بازگرداندن و رفع موانع کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه فراهم کنند.

بطحایی افزود: دستورجلسه نهم این شورا نیز مشخص و مقرر شد در جلسه آینده که در کمیته امداد برگزار خواهد شد، در مورد تکالیفی که قرار است دستگاه ها انجام دهند، گزارشی تهیه شود.

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد که معلولیت، ناتوانی، فقر و مشکلات فرهنگی دلیل بازماندگی از تحصیل دانش آموزان واجب التعلیم است و همچنین در استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کرمان و هرمزگان که صف اول محرومیت هستند، گام های جدی در مورد برابری، عدالت آموزشی و کاهش فقر داشته باشیم.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 992748

وب گردی

وب گردی