واکنش دانشگاه بوئین‌زهرا به حادثه اتوبوس دانشجویان

دانشگاه فنی و مهندسی بوئین‌زهرا به حادثه رخ داده برای یکی از اتوبوس های حامل دانشجویان این دانشگاه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امروز (یکشنبه) خبری منتشر شد مبنی بر این‌که اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه فنی مهندسی بوئین زهرا به علت سرعت بالا از جاده خارج شده است.

افشین لشگری، مدیر روابط عمومی دانشگاه فنی مهندسی بوئین‌زهرا در این باره به ایسکانیوز، گفت: متأسفانه برخی از سایت ها به دروغ و ناجوانمردانه، اخباری را منتشر کرده و نوشتند «حادثه خونین» به هیچ وجه چنین اخباری صحت ندارد و تنها شایعه است.

وی ادامه داد: اتوبوس ما روز گذشته (شنبه) از تهران به سمت بوئین‌زهرا در حال حرکت بود و حوالی ساعت 7:40 صبح دچار سانحه می شود. ما قریب به 20 سرویس حمل و نقل دانشجویی داریم که در اختیار دانشگاه نیستند و به صورت پیمانکاری فعالیت دارند. در واقع اتوبوس ها با برگزاری مناقصه، تحت قرارداد بخش خصوصی است ولی ما ناظر هستیم. در حقیقت ما مسئولیتی در این باره نداریم؛ اما از آنجایی که دانشجوی ما هستند، به موضوع ورود می کنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه فنی مهندسی بوئین‌زهرا تصریح کرد: روز گذشته سه دستگاه اتوبوس ما به شکل همزمان در حال حرکت به سمت بوئین‌زهرا بودند. یک دستگاه پراید با رانندگی خانمی از شانه خاکی به سرعت وارد جاده اصلی می شود. راننده اول با مهارت، اتوبوس را رد می کند، متأسفانه اتوبوس دوم دچار حادثه می شود ولی با توجه به مهارت بالا، خودرو را به سمت چپ جاده منحرف می کند و از جاده خارج می شود تا به پراید برخورد نکند. اتوبوس سوم هم از فضا عبور می کند.

لشگری در خصوص مصدومیت یک دانشجوی دختر در این حادثه خاطرنشان کرد: تنها یک دانشجوی دختر به علت شوک ناشی از حادثه دچار سردرد شد و حتی کارش به پانسمان نرسید.

وی در واکنش به این مسئله که به گفته دانشجویان، این اتوبوس پیش از این هم چند بار به علت نقص فنی در حاشیه جاده متوقف شده بود، گفت: اصلا این‌طور نبوده است. مستنداتی داریم که اتوبوس های ما تمام موارد ایمنی را رعایت کرده و مدارک‌شان هم کامل است. طبق کروکی پلیس راهنمایی و رانندگی، راننده پراید صددرصد مقصر شناخته شد. مهارت بالای راننده ما باعث شد این حادثه به خیر بگذرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992750

وب گردی

وب گردی