پساب منبعی مطمئن برای استفاده در بخش صنعت است/ اهمیت افزایش بهره‌وری آب در مناطق کویری

معاون اول رئیس احداث پروژه تصفیه و بازچرخانی آب را جزو اصلی‌ترین اقدامات برای افزایش بهره‌وری آب در مناطق کویری دانست و افزود: هیچ آبی برای صنعت کشور مطمئن‌تر از آب بازچرخانی پساب شهری نیست و می‌تواند کمک بسیار خوبی به صنعت باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب و برق شهرستان کاشان با اشاره به توان متخصصان و مهندسان کشور در اجرا و ساخت نیروگاه‌های بزرگ تولید برق، خاطرنشان کرد: امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که حتی خدمات فنی مهندسی در زمینه ساخت نیروگاه را به دیگر کشورهایی که قصد ساخت نیروگاه دارند ارائه می‌دهیم.
وی تاکید کرد: خوشبختانه امروز تمامی طرح‌های بزرگ صنعتی از طراحی و مهندسی و محاسبات آن تا ساخت، تجهیزات و بهره‌برداری در ایران انجام می‌شود.
معاون اول رییس جمهور اجرای طرح‌های مورد نیاز کشور را نمونه‌ای از تدابیر مورد نیاز برای مقابله با دشمنی آمریکایی‌ها دانست و گفت: برای افتتاح طرح‌هایی که امروز به سرانجام شده است بیش از دو هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و هزینه شده است.
جهانگیری با بیان اینکه بهره‌برداری از طرح ها و پروژه‌هایی که در زندگی مردم تاثیر مثبتی دارد موجب افتخار و خوشحالی مسئولان است، گفت: به فضل الهی مسیر توسعه کشور با سرعت خوبی پیش می‌رود و روند اقداماتی که در توسعه کشور شکل گرفته و در حال اجرا است مثبت و امیدوار کننده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان کاشان در منطقه کویری قرار دارد و موضوع آب مهمترین دغدغه مردم و مسئولان این منطقه است که باید دنبال شود، گفت: باید در مصرف آب در این منطقه بهترین بهره‌وری‌ها را مدنظر قرار دهیم و طرح‌ها و پروژه‌هایی در این راستا دنبال کنیم.
معاون اول رییس جمهور احداث پروژه تصفیه و بازچرخانی آب را از اصلی‌ترین اقداماتی دانست که باید برای بهره وری آب در مناطق کویری به انجام برسد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخش خصوصی با علاقه آمادگی سرمایه‌گذاری در این گونه پروژه‌ها به ویژه در شهرستان‌های کویری ایران را دارد.
جهانگیری خاطرنشان کرد: هیچ آبی برای صنعت کشور مطمئن‌تر از آب بازچرخانی پساب شهری نیست و می‌تواند کمک بسیار خوبی به صنعت باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992771

وب گردی

وب گردی