امسال ۲ طرح پتروشیمی افتتاح می‌شود

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افتتاح پتروشیمی کاوه و فاز نخست پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی‌محمد بساق‌زاده گفت: پتروشیمی متانول کاوه هم‌اکنون تولید آزمایشی خود را آغاز کرده و در مرحله راه‌اندازی است که امیدواریم پس از تولید آزمایشی و نهایی، تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی کاوه، بزرگ‌ترین واحد تولید متانول جهان است، افزود: این واحد ظرفیت تولید روزانه ۷ هزار تن محصول را دارد.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اظهار امیدواری به افتتاح فاز نخست پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال افزود: فاز نخست این مجتمع شامل واحدهای متانول، استحصال اتان و شیرین‌سازی گاز است که پیش‌راه‌اندازی دو واحد نخست پایان یافته است.

بساق‌زاده تنوع محصولات درآمدزا در صنعت پتروشیمی را بالا عنوان و اظهار کرد: سعی بر این است که با استفاده از فناوری‌های روزآمد صنعت، پیشرفت طرح‌ها براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده انجام شود.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ثابت کرده است که شرایط سخت تأثیری در توسعه آن ندارد و پروژه‌هایی در صنعت پتروشیمی در تحریم اولیه کشور آغاز شد که در آغاز دور دوم تحریم علیه ایران، به مرحله بهره‌برداری رسیدند.

بساق‌زاده با اشاره به اینکه سعی بر این است که پیشرفت طرح‌ها و توسعه صنعت پتروشیمی از شرایط بین‌المللی کشور تاثیر نپذیرد، گفت: پتروشیمی مرجان و فاز سوم پتروشیمی پردیس از نمونه‌ طرح‌های این صنعت هستند که در آغاز تحریم اولیه علیه ایران آغاز و خوشبختانه به بهره‌برداری رسیده‌اند و هم‌اکنون در مدار تولید قرار دارند.

مجتمع پتروشیمی متانول کاوه در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار در سواحل غربی شهرستان دیر، بزرگ‌ترین تولید‌کننده رتبه AA استان بوشهر با ظرفیت تولید روزانه ۷۰۰۰ تن متانول است که احداث اسکله اختصاصی در سواحل خلیج‌فارس در مجاورت سایت پروژه برای صادرات محصولات تولیدی از مزایای این طرح است.

پتروشیمی بوشهر با ظرفیت ۳ میلیون تن محصول در سال اجرا می‌شود که شامل واحدهای اتان، اتیلن، برش‌های سه‌کربنه، متانول، گوگرد، پلی‌اتیلن سبک و سنگین خطی، اسید استیک است. این شرکت با هدف تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول، یک میلیون تن الفین، ۵۵۰ هزار تن اتیلن گلیکول، ٣٠٠ هزار تن پلیمر سنگین و سبک و ۳۰۰ هزار تن اسید استیک اجرا می‌شود. همچنین ظرفیت جداسازی ١٥٠ هزار تن گوگرد، بازیابی روزانه ٢٩٥ میلیون فوت مکعب اتان و شیرین‌سازی روزانه ٣٢٤ میلیون فوت مکعب گاز را دارد. پتروشیمی بوشهر در فاز ۲ عسلویه در زمینی به مساحت ۶۲ هکتار اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 992777

وب گردی

وب گردی