اروپا نمی‌تواند از مسئولیت میزبانی و حمایت از تروریست‌ها شانه خالی کند

سفیر ایران در دانمارک با بیان اینکه با رفتارهای متناقض و دوگانه، تروریسم نابود نمی‌شود، عنوان کرد: اروپا با متهم کردن غیر واقعی ایران، نمی‌تواند از مسئولیت میزبانی و حمایت از تروریست‌ها شانه خالی کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «مرتضی مرادیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک در صفحه اینستاگرامش با انتشار تصویری از توئیت اخیرش با عنوان «مبارزه با تروریسم به روش اروپایی» نوشت: «کشورهای اروپایی به زعم خود در حال مبارزه با تروریسم هستند. از یک طرف از گروه‌های مختلف تروریستی و تجزیه‌طلب میزبانی می‌کنند و از طرف دیگر قربانیان تروریسم را مورد تحریم قرار می‌دهند.»

وی افزود: « این‌گونه رفتارهای متناقض و دوگانه نشانگر استفاده ابزاری از تروریسم است. با این روش دوگانه تروریسم نابود نمی‌شود.»

سفیر ایران در کپنهاگ خاطرنشان کرد: «ایران برای جلوگیری از گسترش فعالیت‌های تروریستی و تسری جریانات افراطی تلاش‌های زیادی انجام داده‌ است. این واقعیت غیرقابل انکار است که ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد.»

وی تصریح کرد: « با متهم کردن غیر واقعی ایران، اروپا نمی‌تواند از مسئولیت میزبانی و حمایت از تروریست‌ها شانه خالی کند.»

مرادیان اخیرا نیز در صفحه توئیترش در واکنش به تحریم اخیر اتحادیه اروپا نوشته بود: « میزبانی از گروه‌های مختلف تروریستی و تحریم قربانیان آنها،ژست مبارزه با تروریسم و استفاده ابزاری از آن. برخورد دوگانه با تروریسم قابل قبول نیست. اروپا نمی‌تواند با متهم کردن ایران از بار مسئولیت پناه دادن به تروریست‌ها شانه خالی کند.»

اتحادیه اروپا در هفته‌ای که گذشت تحریم‌هایی را علیه یک نهاد و دو تبعه ایرانی براساس ادعای واهی دانمارک اعمال کرد.

پلیس دانمارک آبان‌ماه سال جاری بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد. ایران در همان زمان قویاً این ادعا را تکذیب کرده بود.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز به این اقدام اروپا واکنش نشان داد و ضمن محکومیت تصمیم غیر منطقی و تعجب برانگیز اتحادیه اروپا که بر پایه اتهامات بی پایه و اساس، چند تبعه ایرانی را مورد تحریم قرار داده است، این اقدام را نشانه عدم صداقت کشورهای اروپایی در مبارزه با تروریسم خواند.

وی افزود: اتحادیه اروپا به جای قرار دادن نام گروه‌های تروریستی و جنایتکاری همچون منافقین و الاحوازیه در فهرست تحریم خود، آنان را در اقدامات ضد انسانی و تروریستی خود آزاد گذاشته و حتی تحت حمایت خود قرار می‌دهد؛ اما جمهوری اسلامی ایران را که پرچمدار مبارزه با تروریسم در منطقه بوده و اروپا امنیت خود را مدیون آن است، مورد اتهام قرار می‌دهد.

قاسمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام و در چارچوب عمل متقابل اقدامات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992810

وب گردی

وب گردی