هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد عمان به واحد زاهدان واگذار می شود/ ساخت مجتمع«فرهنگی و رفاهی چابهار» برای دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیستان و بلوچستان گفت: طی جلسه روز گذشته هیات امنا مصوب شد که هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد عمان به واحد زاهدان واگذار شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پانزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از اعضای هیات علمی و مسئولان برگزار شد.

سلطان علی‌میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مهم ترین مصوبات این جلسه اظهار داشت: طبق مصوبات این جلسه، «مجتمع فرهنگی و رفاهی چابهار» مصوب شد که با همکاری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای کل دانشجویان این دانشگاه آزاد در آینده نزدیک ساخته شود.

وی افزود: همچنین مصوب شد که در 7 شهر استان، آموزشکده سما برای اولین بار ایجاد شود؛ 8 طرح دانش بنیان واحد زاهدان مانند نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی به بهره‌برداری برسد تا در صنعت به کار گرفته شود. راه‌اندازی مرکز تحقیقات و سلامت در واحد زاهدان نیز از دیگر مصوبات جلسه دیروز بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان تصریح کرد: در شهر زاهدان بنا شد که مجتمع بزرگ تجاری به منظور تبدیل به احسن کردن آن ایجاد شود. همچنین در این جلسه مصوب شد که بنای یادمان شهدای گمنام در شهر زابل احداث شود.

میر اذعان داشت: طی جلسه دیروز مصوب شد که هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد عمان به واحد زاهدان واگذار شود؛ به دلیل موقعیت جغرافیایی استان و اشتراکات فرهنگی که میان ایران و عمان وجود دارد مصوب شد که مسئولیت واحد عمان به استان سیستان بلوچستان واگذار شود.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه به واحد زاهدان اجازه داده شد تا حدود 2 میلیارد تومان برای طرح های اقتصادی و دانش بنیان‌ هزینه کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: برنامه دیگری که مصوب شد، برگزاری همایش قیام تاریخی عاشورا با همکاری کشورهای پاکستان و افغانستان بود که سال آینده برگزار خواهد شد؛ همچنین بنا شد در خصوص مسئله ریزگردها، بحران خشک سالی و توسعه سواحل مکران، واحد زاهدان طرح ها و پیشنهادات پژوهشی خود را ارائه دهد.

وی در پایان گفت: در این جلسه مصوب شد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در راستای حل مشکلات مانند بحران آب، تجارت، خشکسالی، ریز گردها و مسائل اقتصادی استان سیستان و بلوچستان به شکل جدی وارد عمل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 992813

وب گردی

وب گردی