مسئولین  در راستای پیگیری مطالبات دانشجویان گام بردارند

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان طی بیانیه ای تاکید کرد: ما همچون ادوار سابق، از ملت‌های مظلوم دنیا و به ویژه مردم مسلمان و مظلوم فلسطین و یمن حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا طی بیانیه‌ای در پایان پنجاه و سومین نشست خود از پیام امیدبخش رهبر معظم انقلاب به این نشست و اتحادیه سپاسگذاری کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین

قطار انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، اینک به ایستگاه پنجاه و سوم خود رسیده است و همچون سال های آغازین در هوای آزادگی نفس می‌کشد تا در مسیر واقعگرایی و با تکیه بر ظرفیت های موجود در راه اعتلای کشورمان گام بردارد.

اکنون چهل سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد و جوانان شاغل به تحصیل در اروپا بیش از هر زمان دیگری، دغدغه توسعه علمی و گسترش عدالت با تکیه بر حقوق شهروندی همه ایرانیان با سلایق مختلف را دارد.

رهبر انقلاب در پیام امیدبخش خود به نشست پنجاه و سوم انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا همچون امام راحل (ره) که اتحادیه را مدیون محبت های پدرانه خود قرار می دادند، بار دیگر دانشجویان انجمن های اسلامی اروپا را با تاکید بر فرصت بازگشت به میهن مورد توجه قرار دادند، تا در مسیر استقلال از بیگانگان هر چه بیشتر گام برداشته شود؛ تاکیدی که نشانگر ایجاد فضای باز سیاسی در راستای جذب متخصصین با سلایق گوناگون برای آبادی میهن عزیزمان است.

اما دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در اروپا در این میان، گاه با سختی‌هایی مواجه می شوند که آسمان امید را غبار آلود می کند:

ـ بی نظمی در سیاست های ارزی و افزایش یکباره نرخ ارز دانشجویی؛
ـ پولی سازی دانشگاه ها و بی عدالتی در روند انتقال دانشجویان برای ادامه تحصیل در داخل کشور؛
- بی اعتمادی به فارغ التحصیلان از دانشگاه های اروپا
- عدم ارتباط مناسب صنعت با دانشگاه
- عدم به کارگیری تخصصی فارغ التحصیلان مشمول خدمت سربازی در بنیاد نخبگان
- بی نظمی های پیاپی و سلیقه ای در موضوع تایید دانشگاه ها و تایید مدارک

اکنون با آغاز دوره پنجاه و سوم اتحادیه دانشجویان اروپا، امید است مسئولین ذی ربط هر چه بیشتر از گذشته در راستای پیگیری مطالبات دانشجویان گام بردارند تا با تدبیری صحیح، دانشجویان با همتی دو چندان در مسیر آبادانی و استقلال کشور گام بردارند.

دانشجویان اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، همچون ادوار سابق، از ملت های مظلوم دنیا و به ویژه مردم مسلمان و مظلوم فلسطین و یمن حمایت می کنند.

در پایان شورای مرکزی و اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا از رهبر انقلاب برای توجه به این اتحادیه و پیام معظم له کمال سپاسگزاری را دارند و امید است با رهنمودهای ایشان غبار از آسمان امید دانشجویان انجمن‌های اسلامی در اروپا زدوده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 992856

وب گردی

وب گردی