تغییر مسیر در حرکت یک استارتاپ نوپا با حضور در رویدادی فناورانه

مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی با انتشار فراخوان نوپاهای همگرا و حمایت از استارتاپ‌ها فرصتی را برای دیده شدن ایده‌ فراهم کرده است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، اردیبهشت ماه سال جاری بود که مرکز فناوری های همگرا معاونت علمی فراخوانی با عنوان "نوپاهای همگرا" را منتشر کرد. هدف از این اقدام شناسایی استارتاپ‌های فعال و کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای آنها بود.

استارتاپ‌های متقاضی طرح های خود را ارسال کردند. بر این اساس 160 طرح به دبیرخانه مرکز ارسال شد که پس از دو مرحله داوری در نهایت 27 استارتاپ انتخاب شدند تا در دوره های پیش شتابدهی شرکت کنند. استارتاپ ذهن پردازان شریف یکی از استارتاپ هایی است که با موفقیت این دوره را به پایان رساند و در نهایت موفق به جذب سرمایه گذار شد.

شناخت مشتری مهمترین بخش فعالیت استارتاپی
محمدرضا سحری مدیر این استارتاپ نوپا هدف از شرکت در این فراخوان را اینگونه بیان می کند: با هدف سنجش ایده هایی که در ذهن داشتیم در این فراخوان شرکت کردیم. البته یادگیری مفاهیم مرتبط با بازار و تجاری سازی محصولات فناورانه هدف دیگری بود که در نظر داشتیم. حضور در این دوره تاثیر بسیاری در روند حرکت ما در مسیر پیش رویمان داشت. با توجه به مباحث مطرح و راهنمایی های انجام شده، تغییرات زیادی را در این مسیر داشتیم. ابتدا با دو طرح مربوط به اختلال افسردگی و اختلال خواب وارد این روند شدیم. و بعد از ارتباط با مشتری ها و گرفتن بازخورد متوجه اشکالات شدیم و مسیر حرکتمان را تغییر دادیم. زیرا شناخت مشتری از مهمترین قسمت های یک استارتاپ است.

استارتاپی برای کمک افراد مبتلا به نارسایی های روانی
وی درباره حوزه فعالیت این استارتاپ نیز بیان کرد: تقریبا یک سوم افراد در دنیا از بیماری ها و نارسایی های روانی رنج می برند. پیشرفت هایی که در حوزه علوم اعصاب، علوم شناختی، هوش مصنوعی و کلان داده ها رخ داده به ما کمک می کند تا دید بهتری نسبت به این بیماری ها به دست آوریم. تلاش ذهن پردازان برای تشخیص، درمان، پیش بینی و پیشگیری از این بیماری ها است.

سحری همچنین ابراز کرد: تقریبا 10 درصد از کودکان به بیماری بیش فعالی و نقص توجه (ADHD) مبتلا هستند. یکی از روش هایی که از لحاظ علمی برای درمان بیش فعالی اثبات شده، نوروفیدبک است. هدف ما ساخت دستگاه پوشیدنی برای درمان بیماری بیش فعالی، از راه دور و تحت نظر پزشک است.

نوروفیدبک چیست؟
به گفته وی، نوروفیدبک یک تکنولوژی درمانی جدید و بسیار موثر است که امکان آموزشِ تنظیم توجه را در حین انجام بازی های مخصوص برای کودکان فراهم می کند. این فناوری تاییدیه FDA آمریکا در حوزه تجهیزات پزشکی را دارد.
بر اساس این گزارش، دومین فراخوان نوپاهای فناوری‌های همگرا توسط مرکز فناوری همگرا معاونت علمی منتشر شده و استارتاپ ها تا بهمن ماه سال جاری برای ارسال طرح های خود فرصت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992864

وب گردی

وب گردی