تفکر دانشجویی پیگیر عدالت و شفافیت است

دبیر کل جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: برای بررسی و واکاوی مهم‌ترین آرمان و هدف تشکل دانشجویی باید به عقبه جنبش دانشجویی عدالتخواه برگردیم که در آن، مبارزه با فساد بدون ملاحظه نهاد و شخص انجام می شود.

محمد حسین صبوری دبیر کل جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص رسالت جریان دانشجویی گفت: گفتمان اصلی تشکل های دانشجویی نگاه آرمانی ما موضوع عدالت خواهی است که نباید نگاه کاریکاتوری و شعاری باشد بلکه برای مبارزه با فساد اقتصادی و فساد سیستمی در اداره کشور نگاه ما ملموس و جدی است، تشکل های دانشجویی از آنجایی که در زمینه حریت و دانشجویی نگاه فعال‌تری دارند می توانند حضور اثرگذار‌تری پیدا کنند.

دبیر کل جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه تفکر و جنبش دانشجویی خواستار و پیگیر عدالت است، تصریح کرد: برای بررسی و واکاوی مهم‌ترین آرمان و هدف تشکل دانشجویی باید به عقبه جنبش دانشجویی عدالتخواه برگردیم که در آن، مبارزه با فساد بدون ملاحظه نهاد و شخص و جایگاه خاص انجام می شود.

وی در خصوص نامه سرگشاده این جنبش به سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: برخی افراد هستند که در گذشته مسئولیت دولتی داشتند؛ اما در حال حاضر یک فعال و چهره سیاسی بیش نیستند، سوال ما این است که چرا بنیاد به آنان از بیت المال مکان برای استفاده شخصی داده است.

صبوری با تاکید بر حفظ اخلاق مداری تصریح کرد: قبل از انتشار نامه و رسانه ای کردن نام افراد؛ پیگیری های متعدد از بنیاد مستضعفان انجام دادیم و خواستار این شدیم که توضیح دهد برچه اساس و منطقی این املاک در اختیار یک عده خاص قرار گرفته است.

در ادامه این فعال دانشجویی افزود: بعد از مراجعات متعدد جنبش عدالتخواه مشاهده کرد روال ساز و کار، استدلال و منطق صحیح و روشنی برای واگذاری این دفاتر به افراد وجود ندارد.

صبوری هدف صدور نامه سرگشاده را اینگونه بیان کرد: اول اینکه بنیاد مستضعفان برای اذهان عمومی شفاف سازی کند، دوم افرادی که مورد اتهام واقع شدند، شاید توضیحاتی داشته باشند و بخواهند از خود دفاع کنند که در نهایت قضاوت برعهده عموم مردم واگذار می شود.

دبیر کل جنبش عدالتخواه دانشجویی با غیرسیاسی خواندن فعالیت‌های تشکل دانشجویی، یادآور شد: نگاه جنبش عدالتخواه کاملا غیرسیاسی و فراجناحی است؛ اما هر کجا احساس شود تخلفی صورت گرفته که منتهی به ضایع شدن حقوق مردم می شود، قطعا جنبش دانشجویی پای کار می آید.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز با پیگیرهای جنبش عدالتخواه یک چهره سیاسی ملک تصرف شده را واگذار کرد، گفت: از اصحاب رسانه، افکار عمومی و دانشجویان خواهشمند هستیم اگر مورد دیگری وجود دارد که جنبش دانشجویی بی‌اطلاع است، به ما گزارش دهند تا اتحادیه پیگیری کند.

در پایان صبوری خاطر نشان کرد: امیدواریم بنیاد مستضعفان جهت شفافیت موضوع، توضیح مستدل و مستندی را پیرامون این واگذاری ارائه کند. در غیر این صورت، هر چه سریع‌تر نسبت به تخلیه و بازگشت این املاک به بیت المال اقدام شود.

گفتنی است؛ روز گذشته جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه ای خطاب به رئیس بنیاد مستضعفان نسبت به استقرار دفاتر کار محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق و عزت الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیما در اماکن بنیاد مستضعفان در منطقه ولنجک و پاستور واکنش نشان داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992890

وب گردی

وب گردی