حبیبی: کلینیک تخصصی سلامت در دانشگاه تاسیس می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه مصوبات جلسه روز گذشته هیات امنای این دانشگاه را تشریح کرد.

دکتر محمدرضا حبیبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مصوبات جلسه روز گذشته هیات امنای این واحد اظهار داشت: اولین موضوع مورد بحث در جلسه هیات امنای روز گذشته، حسابرسی «شرکت مفید راهبر» بود که به سوالات مطرح شده در خصوص این شرکت پاسخ داده شد.

وی افزود: شرکت مفید راهبر، اولین شرکت حسابرسی است که خارج از دانشگاه تراز بودجه سال 95 دانشگاه را بررسی کرده است؛ این شرکت یک سری اشکالات را از کل 400 واحد دانشگاهی گرفته است که برخی از آن ها مرتبط با موضوعات سنواتی، مطالباتی و سیستم‌‌های بخشنامه‌ای سازمان مرکزی است.

حبیبی ادامه داد: ما این موضوعات را در کمیسیون دائمی بررسی کردیم و پاسخ های لازم را به این شرکت دادیم و در نهایت قرار بر این شد که در جلسه بعدی هیات امنا گزارش این بررسی ها ارائه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان این که در جلسه روز گذشته 4 مصوبه مورد بررسی قرار گرفت تصریح کرد: از جمله این مصوبات می توان به «باغ مدرن روسیمی» اشاره کرد که مجوزهای لازم برای احداث آن اخذ شده و در هیات امنا طرح شده است تا مجوز طرح توجیه نهایی صادر و هرچه سریع تر کار آغاز شود.

وی اضافه کرد: باغ روسیمی، سومین باغ بزرگ در استان کرمانشاه است که مساحتی بالغ بر 15هزار هکتار را در بر می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با اشاره به میزان اشتغال آفرینی این باغ اذعان داشت: این باغ تا سقف 15 نفر به شکل مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی دارد و در میان مدت نیز درآمد‌زایی بسیار خوبی را خواهد داشت؛ باغ روسیمی این ظرفیت را دارد که در صورت بهره برداری، بالغ بر 600 تن در سال تولید محصول داشته باشد البته این نیاز به بررسی های دقیق تر و سرمایه گذاری دارد. جهاد کشاورزی نیز تا سقف 80 درصد تسهیلات برای هزینه های آن پرداخت می کند که به صورت بلاعوض است.

حبیبی گفت: دومین مصوبه جلسه روز گذشته، تاسیس گلخانه هیدروپونیک که گلخانه صنعتی و زینتی است بود؛ تمامی این اقدامات به صورت غیر شهریه ای است. سومین مصوبه نیز تاسیس آموزشکده سما در شهرستان جوانرود که قرار بود از مقاطع متوسطه دوم تا فوق دیپلم دانشجو بپذیرد؛ اما متاسفانه مورد وثوق واقع نشد و قرار شد که به طور کلی توسعه کمی غیر مجاز واقع شود و لذا مورد موافقت هیات امنا قرار نگرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: چهارمین مصوبه مبنی بر تاسیس مرکز سلامت در دانشگاه بود که موافقت نامه اصولی آن در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و شورای اقتصادی تعیین شده است؛ در نهایت مصوب شد که یک کلینیک تخصصی سلامت در دانشگاه تاسیس شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 992897

وب گردی

وب گردی