عدالتی که در تونس فراموش شد

قیامی که مردم تونس علیه ظلم و جنایت های بن علی، رئیس جمهور این کشور انجام دادند و پرونده هایی که برای پیگیری ناپدیدشدگان این قیام هنوز ناتمام مانده، در مستندی با عنوان «تونس: در جستجوی عدالت» به آنتن هیسپان تی وی رسیده است.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در این مستند 50 دقیقه ای، کارگردان به سراغ افرادی رفته که مورد شکنجه و ظلم حکومت بن علی قرار گرفته اند. بیشتر آن ها افرادی هستند که شوهر یا فرزندانشان مورد غضب رژیم سابق قرار گرفته بودند و در نتیجه برای همیشه ناپدید شدند.
در ادامه به کمیته ای اشاره می شود که تشکیل شده تا پرونده هایی از این دست را مورد بررسی قرار دهد و عدالت را در مورد ظلم های انجام شده جاری سازد؛ هر چند نتیجه چندان رضایت بخش نبوده است و در حالی که تونس بعد از بن علی در تلاش بوده تا به آشتی ملی برسد، جرائم گذشته و فراموش نشدن آن ها مانع از این امر شده و به نظر می رسد تا حق به قربانیان نرسد، چنین امری محقق نخواهد شد.
مستند «تونس: در جستجوی عدالت» (Tunisia: Justice in Transition) محصول سال 2017 به کارگردانی ریچارد گونزالس و مارک آلمودوار در دو قسمت 25 دقیقه ای ، از سه شنبه 25 دی ماه ساعت 8:30 به وقت تهران برای مخاطبان هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

کد خبر: 992936

وب گردی

وب گردی