نیاز  به 40 هزار میلیارد تومان  برای ایمن‌‌سازی مدارس کشور

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه ایمن‌ سازی مدارس کشور 40 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: استان تهران به لحاظ فضاهای آموزشی از محروم‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و اگر یک زلزله 8 ریشتری در تهران رخ دهد، جان دانش‌آموزان در خطر خواهد افتاد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در نشست مشترک مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران و روسای هیأت مدیره مجامع خیرین مدرسه ساز شهر و شهرستانهای تهران با استاندار تهران گفت: نخستین خیر مدرسه ساز در کشور، امام خمینی(ره) بود که پس از کمک در این راه ارزشمند جمله‌ای زیبا با این مضمون فرمودند که «همه کشور باید مدرسه شود»؛ لذا این پیام فراگیر شد.

حافظی با بیان اینکه هسته مرکزی جامعه خیرین مدرسه‌ساز در کنار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) شکل گرفت گفت: در سال نخست 16 میلیارد تومان و در سال‌های بعد به ترتیب 40، 80 و 132 میلیارد تومان تعهد شد و در سال 1388 که اعتبارات دولت در حوزه ساخت فضاهای آموزشی 386 میلیارد تومان بود، خیرین 740 میلیارد تومان تعهد داشتند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اضافه کرد: اکنون 37 درصد و به تعبیری 50 درصد مدارس کشور توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است و 650 هزار خیر در داخل و یک هزار خیر مدرسه ساز در خارج از کشور وجود دارد.

حافظی با بیان اینکه استان تهران به لحاظ فضاهای آموزشی از محروم‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر یک زلزله 8 ریشتری در تهران رخ دهد، جان دانش‌آموزان در خطر خواهد افتاد و اگر مدارس امن احداث شود، حتی مردم نیز در شرایط بحران می‌توانند از آنها استفاده کنند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تأکید کرد: برای ایمن سازی مدارس کشور به اعتباری بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به کمپین کلاس گرم مدرسه امن، گفت: در مدت زمان کوتاهی که این کمپین در کشور راه‌اندازی شده است و تبلیغات خیلی زیادی هم روی آن صورت نگرفته است، مبالغی از سوی مردم برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس جمع‌آوری شده است و امیدوارم خیلی زود تمام بخاری‌های غیر ایمن مدارس برچیده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 992958

وب گردی

وب گردی