با این راهکارها رزومه خود را جذاب‌تر کنید

حتما به عنوان یک دانشجو نسبت به اهمیت داشتن یک رزومه خوب واقف هستید. در دنیای دیجیتال کنونی رقابت برای مشاغل در حال افزایش است و شرکت ها بیشتر به جای فرم های شغلی سنتی از وب سایت های جست‌و‌جوی شغل و استخدام آنلاین استفاده می کنند؛ بنابراین داشتن رزومه خاص شانس شما را برای یافتن کار بالاتر می برد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، وجود تکنولوژی برای کارفرما از لحاظ بررسی راحت‌تر و رد‌کردن رزومه هایی که مورد نیاز نیست آسان‌تر است؛ زیرا حتی اگر شما مستقیما رزومه خود را برای کارفرما ارسال کنید، ممکن است چندین رزومه کاری دیگر برای کار مشابه وجود داشته باشد. در این بین خلاقیت بسیار تاثیر‌گذار است و باعث تمایز رزومه ها از یکدیگر می‌شود.

رزومه خود را به یک رزومه ویدئویی تبدیل کنید

تهیه یک رزومه ویدئویی راه دیگری برای شرکت در این رقابت است. تهیه این نوع از رزومه‌ها برای کارهای مبتنی بر عملکرد مانند تدریس مناسب است. شما با این روش نشان می دهید که چقدر خوب صحبت می کنید و آمادگی خود را برای کارهایی که شامل صحبت کردن با مشتریان، برقراری ارتباط و فروش هستند، نشان می دهید. با این وجود، یک رزومه ویدئویی می تواند ریسک پذیر باشد و اگر به خوبی انجام نشود، می تواند اثرات منفی روی کارفرما بگذارد؛ بنابراین اگر شما قصد دارید رزومه ویدئویی خود را ارائه دهید، تلاش های خاصی را در این زمینه انجام دهید. سعی کنید از دوستی که تجربه کار ویدئویی دارد، کمک بگیرید. قبل از نهایی کردن آن یک اسکریپت تهیه و چندین بار مشاهده کنید. قبل از فرستادن رزومه با دوستان و خانواده خود مشورت کنید تا با استفاده از بازخوردها، آن را ویرایش کنید. همواره کوتاه بودن فیلم رزومه ( 60 تا 90 ثانیه) را در نظر داشته باشید. این ایده کار بسیار زمانبری خواهد بود؛ اما در بلند مدت می تواند ارزشمند باشد.

استفاده از هایپرلینک

اکنون سال 2019 است و به احتمال قوی رزومه شما روی رایانه خوانده می شود. اضافه کردن لینک به رزومه شما می تواند این مزیت را بدهد تا کارفرما بتواند با چک کردن پروفایل های توییتر و LinkedIn، پروژه های آنلاین، وبلاگ شخصی و موارد مربوط به حرفه شما در موردتان اطلاعات بیشتری به دست آورد.

از کلمات کلیدی موجود در صنعت استفاده کنید

در عصر دیجیتال استخدام، بسیاری از شرکت ها از یک سیستم فیلترینگ کلمات کلیدی برای بازبینی رزومه استفاده می کند. با گذاشتن وقت و استفاده از کلمات کلیدی در رزومه خود می توانید این اطمینان را حاصل کنید که رزومه شما بیشتر مورد بازدید قرار بگیرد.

اگر شما مطمئن نیستید که چه کلمات کلیدی را استفاده کنید، شرح کار را با دقت بخوانید و برخی از آنها را از آنجا انتخاب کنید. دقت داشته باشید که رزومه خود را با کلمات کلیدی بیش از حد پُر نکنید؛ زیرا آن را غیر واقعی خواهید ساخت.

خلاق باشید

بدون کثیف و یا غیرحرفه ای به نظر رسیدن، راهکارهایی برای نشان دادن خلاقیت در رزومه شما وجود دارد. اگر فارغ التحصیل رشته هایی مانند عکاسی یا گرافیک هستید فرصت خواهید داشت تا مهارت خود را در قالب تصاویر در رزومه نشان دهید. برای سایر رشته ها، هنوز هم می توانید از برخی ترفندهای خلاقانه برای بازی با رزومه خود استفاده کنید تا آن را در چشم خواننده جذاب تر کنید. یکی از ترفندهایی که می توان از آن استفاده کرد اینفوگرافیک و استفاده از تم و عکس است. همچنین می توانید از ستون و باکس هایی برای سازماندهی اطلاعات خود استفاده کنید فقط اطمینان حاصل کنید که رزومه تان تمیز و قابل خواندن باشد. می توانید از سایت هایی که برای ساختن رزومه وجود دارند مانند Canva و Clean CV Resume II استفاده کنید.

آن را کوتاه و شیرین نگه دارید

ممکن است وسوسه شوید که تمام مهارت های خود مانند تجربیات دبیرستان، کارآموزی و غیره را در رزومه خود وارد کنید؛ اما مخصوصا به کسانی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند توصیه می شود که آن را کوتاه نگهدارند. استخدام کنندگان وقت خود را برای خواندن کلمه به کلمه یا مرور هر صفحه نمی گذارند و ترجیح می دهند اطلاعات را به راحتی اسکن کنند. بنابراین سعی کنید رزومه خود را در یک صفحه خلاصه کنید. به جای جملات طولانی از نکات کلیدی استفاده کنید و داده های خود را تا حد امکان کوتاه کنید. نیازی به اضافه کردن اطلاعاتی مانند سن و وضعیت تاهل نیست. اطلاعات خود را با توجه به شغلی که برای آن درخواست دادید جمع آوری کنید و از آوردن اطلاعات غیر مربوط به آن شغل خودداری کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 992962

وب گردی

وب گردی