رقابت سامسونگ با شرکت‌های چینی در بازار هند در سال 2019

شرکت کره‌ای سامسونگ قصد دارد برای سال جاری میلادی سهم از دست رفته خود از بازار گوشی های تلفن همراه هند را از شرکت های چینی باز‌پس گیرد و به همین منظور گوشی های سری ام خود را ابتدا تنها در هند عرضه خواهد کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العربیه، شرکت سامسونگ برای عرضه تعدادی از گوشی‌های هوشمند خود در هند پیش از عرضه جهانی آن برنامه‌ریزی کرده و این اقدام با هدف بازگشت به عرصه ای است که از آن به نفع رقبای چینی خود مانند شیائومی عقب نشینی کرده؛ چرا که بازار هند دومین بازار بزرگ فروش گوشی های تلفن همراه در جهان است. در وضعیت کنونی بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت Counterpoint متخصص در پژوهش های حوزه بازار، سهم شرکت های کره جنوبی فعال در این حوزه در بازار هند در مقایسه با شرکت های چینی مانند شیائومی در 8 ماه از سال 2018 کاهش یافته است.

مدیر بخش گوشی های تلفن همراه هند در شرکت سامسونگ به خبرگزاری رویترز گفت: شرکت سامسونگ قصد دارد گوشی های جدید گالکسی ام خود را از طریق پایگاه اینترنتی این شرکت و فروشگاه آمازون تنها در هند به فروش برساند که این اقدام می تواند فروش این شرکت از طریق اینترنت را دو برابر نماید، عاصم وارسی در این باره افزود: ساخت گوشی های سری ام سامسونگ به پایان رسیده که مطابق با تمایلات و الزامات هزاران هندی است و پس از آن در پایان ماه ژانویه به تمام نقاط جهان عرضه خواهد شد.

وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده اما گفت: فروش اینترنتی شرکت سامسونگ درصدی دو رقمی از مجموع سود گوشی های تلفن همراه این شرکت را به خود اختصاص می دهد و بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط paper.vc که به بررسی اطلاعات عرصه های مختلف بازار کار می پردازد مجموع فروش گوشی های تلفن همراه در هند در 12 ماهه منتهی به مارس 2018 به 5.3 میلیارد دلار رسیده است.

مدیر بخش گوشی های تلفن همراه هند در شرکت سامسونگ گفت: کشور هند نیز گوشی هایی تولید می کند که قیمت برخی از آنها کمتر از 142 دلار آمریکا بوده و بیشترین قیمت آن 284 دلار است و دارای باتری های با ظرفیت بالا و ویژگی هایی چون شارژ سریع است.

این شرکت کره ای تلاش می کند مجدداً بر روی بازار هند تمرکز نماید زیرا دارای بیش از یک میلیارد مشترک شبکه های بیسیم است و هنوز نزدیک به 350 میلیون کاربر آن از گوشی های هوشمند استفاده نمی کنند، سامسونگ سال گذشته بزرگترین کارخانه تولید گوشی تلفن همراه جهان را در حومه دهلی پایتخت هند افتتاح کرد و علاوه بر آن بزرگترین فروشگاه گوشی های تلفن همراه خود در جهان را نیز در شهر بنگلور هند افتتاح نمود.

پیش بینی می شود توسعه کارخانه موجود در هند که در سال 2020 به طور کامل به پایان می رسد توان سامسونگ برای تولید گوشی های خود در این کشور را از 68 میلیون دستگاه در سال به 120 میلیون دستگاه افزایش دهد، وارسی در این مورد گفت: سامسونگ قسمت زیادی از توان خود در بخش ایده پردازی، تحقیقات و توسعه را بر روی مصرف کنندگان هندی متمرکز کرده است که دارای ارتباطی قوی با بسیاری از مصرف کنندگان گوشی های تلفن همراه در سراسر جهان دارند.

سامسونگ گوشی های تلفن همراه خود در هند را از طریق 250 هزار فروشگاه خرده فروشی و بیش از 2 هزار فروشگاه انحصاری به فروش رسانده و در 2 هزار مرکز دیگر خدمات ارائه می نماید.

انتهای پیام/

کد خبر: 992966

وب گردی

وب گردی