واحدهای دانشگاه آزاد استان گیلان در زمینه توسعه «توریسم دریایی» فعال هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: دانشگاه‌های گیلان به شدت در حال کار روی توریسم دریایی هستند؛ زیرا در دریای خزر این ظرفیت وجود دارد که توریسم دریا در آن‌جا فعال شود.

ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره سفر دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به گیلان و بازدید از واحدهای دانشگاهی این استان اظهار داشت: طی سفر دکتر طهرانچی به استان گیلان، یک دستور جلسه داشتیم که آن هم مربوط به حسابرسی سال 95 بود.

وی افزود: گزارش حسابرسی، بند به بند خوانده شد و مورد تایید اعضا قرار گرفت؛ موضوع قابل توجه در این جلسه مشروط شدن گزارش حسابرسی بود و با توجه به بحث هایی که صورت گرفت نتیجه این شد که استان گیلان تا بدین لحظه بهترین عملکرد را در این زمینه داشته است.

چیرانی ادامه داد: مشروط شدن گزارش حسابرسی با برخی از تعدیل‌هایی که صورت گرفت به صورت سوری بوده و جنبه محتوایی نداشته است؛ دکتر طهرانچی نیز از گزارش های حسابرسی بسیار راضی بودند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به تاکیدات دکتر طهرانچی مبنی بر توجه به امنیت غذایی استان گیلان تصریح کرد: دکتر طهرانچی تاکید کردند که استان گیلان با توجه به توان و پتانسیل هایی که در کشاورزی دارد، در برخی از محصولات مانند برنج، چای و بادام زمینی بایستی اقدامات اساسی انجام دهد تا امنیت غذایی به طور کامل تامین شود.

وی درباره درآمدزایی واحدهای دانشگاه آزاد استان گیلان در زمینه صنعت دریانوردی، شیلات و... اذعان داشت: واحدهای دانشگاهی در این استان، عضو کارگروه توسعه پایدار هستند و بیشتر در زمینه صنعت دریایی فعالیت دارند؛ انتظار دکتر طهرانچی این بود که با توجه به این که استان گیلان دارای مرکز مطالعات شیلات است، باید این موضوع به تولید واقعی برسد و اقدامات بیشتری در توسعه صنعت شیلات صورت بگیرد.

چیرانی خاطرنشان کرد: طبق گزارشی که واحد لاهیجان ارائه داده است، سال آینده تولید خاوریار افزایش پیدا می کند؛ لذا صنعت شیلات در واحدهای دانشگاهی استان گیلان فعالیت های خود را دارد و امیدواریم که در سال آینده توسعه بیشتری پیدا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به صنعت توریسم گفت: استان گیلان بایستی در زمینه توریسم، طرحی جامع طراحی کند؛ یکی از مهم ترین بخش های این صنعت، توریسم دریایی است. دانشگاه های گیلان به شدت در حال کار روی توریسم دریایی هستند؛ زیرا در دریای خزر این ظرفیت وجود دارد که توریسم دریا در آن جا فعال شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 992990

وب گردی

وب گردی