آخرین وضعیت پرونده طلافروشی در تهرانپارس/۲۴۳ ساختمان در تهران وضع بحرانی دارند

 دادستان تهران در برنامه گفت‌وگوی رادیو تهران به آخرین وضعیت برخی از پرونده‌های مفاسد اقتصادی پاسخ گفت.

به گزارش ایسکانیوز،جعفری دولت آبادی در گفت‌وگو با رادیو تهران در خصوص پرونده تخلفات در حوزه کاغذ و اینکه حجم تخلفشان ۱۷۰۰ میلیارد تومان است؟ گفت: در خبر‌های قبلی اعلام شد که در بحث کاغذ دو نوع پرونده تشکیل شده است؛ یکی افرادی که برای کاغذ ارز گرفته و آن را در بازار فروختند و کاغذی وارد نکردند و دسته دوم کسانی بودند که ارز را گرفتند و کاغذ‌ها را با فاکتور‌های صوری در بازار فروختند که هر دو گروه در بازار وضع را بدتر کردند، در این دو گروه تاکنون ۱۴ نفر بازداشت شدند، ۸ نفر قبلا دستگیر شده بودند و ۶ نفر نیز اضافه شدند.

وی افزود: در آخرین رقمی که پلیس اعلام کرده است ۱۵۰ میلیون دلار مجموعا ارز دریافت کرده اند. در این رابطه از طریق دادستانی پیگیری‌های خوبی انجام شده و پلیس پیشرفت‌های زیادی داشته است؛ ۲ هزار تن کاغذ در بازار آزاد فروخته شده است. برای متهمان پرونده تشکیل شده است، متهمان اصلی می‌دانستند که جرم مرتکب شده اند و از کشور خارج شدند.


دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین در خصوص اینکه افرادی به اسم چند نفر شرکتی تاسیس و سوء استفاده کرده اند یا اینکه با استفاده از کارت ملی یک خانم روستایی چند صد دستگاه خودروی لوکس وارد کشور شده است، چگونه می‌توان جلوی این راه‌ها را گرفت؟ عنوان کرد: بستن منافذ فساد یکی از راه‌های مبارزه با فساد است وقتی که به نام یک زن روستایی یا یک فرد کارتن خواب شرکت صادر می‌شود و یا کارت بازرگانی گرفته می‌شود، این مشکلات وجود می آید، باز هم تاکید می‌کنیم دستگاه‌ها مکلف هستند منافذ فساد را ببندند نباید اجازه دهیم وجوه مردم از بین برود و بعد دنبال معلول‌ها بگردیم.


دادستان عمومی و انقلاب تهران در رابطه با اینکه در فضای مجازی چه فعالیت‌هایی مصداق رفتار مجرمانه است نیز گفت: حدود ۹۰ عنوان مجرمانه در فضای مجازی داریم؛ یعنی پرونده‌هایی که در دادسرا تشکیل می‌شود ۹۰ عنوان دارد، دسترسی غیرمجاز به داده‌های رایانه‌ای مخابرات، کلاهبرداری رایانه‌ای، تهیه فیلم مخفیانه و هتک حیثیت دیگران و نشر اکاذیب و ... همانگونه که می‌دانید در فضای مجازی با انتشار یک کلیپ و دروغ و یک شایعه ممکن است وضع یک کشور را بهم بریزند، فضای مجازی بستر فوق العاده گسترده‌ای برای ارتکاب جرم است عناوین آن متعدد است و پرونده‌های بسیاری وارد دادستانی از این لحاظ شده است.

دادستان تهران در ادامه این گفت وگو در خصوص آخرین وضعیت پرونده طلافروشی در تهرانپارس نیز گفت: پس از ارسال گزارش پرونده بلافاصله تشکیل و متهم دستگیر و اموالی از وی کشف شده است. متهم خواسته است که املاک را بفروشد و به خاطر اینکه مالی در این رابطه کشف شده است، مدیریت کرده ایم و امیدواریم که با همکاری متهم، پول‌ها بازگردد. شکات زیادی شکایت کرده اند، متهم کسری اموال دارد که پیشنهادش این است که ساختمانش ساخته شود که با همکاری متهم و شکات مشکلات حل شود.

جعفری دولت آبادی درباره استفاده از ذرت دامی در اسنک حجیم شده و اینکه وزارت بهداشت اعلام کرده است که خط تولید این دو شرکت متوقف شده، اما اعلام اسامی متخلفین با تشخیص دستگاه قضایی است و چرا در خصوص اعلام اسامی سختگیری می‌شود؟ تصریح کرد: امنیت غذایی از مهم‌ترین امنیت‌هایی است که به سلامت و بهداشت افراد باز می‌گردد وقتی که دستگاه‌ها از جمله سازمان بازرسی کشور و بهداشت دارو و غذا گزارش دادند، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: شنیده ام که گفته اند برای سلامت افراد ضرری ندارد، اما توصیه نمی‌شود، اما بنا بر اطلاعات ما، رسما این کار تخلف و خط تولید توقیف شده است البته این پرونده در کرج مطرح است در تهران چنین پرونده‌ای نداریم.

دادستان تهران همچنین در خصوص مفاسد اخیر و ساخت و ساز‌هایی که در لواسانات انجام شده است نیز گفت : لواسانات یک دادگاه بخش دارد و دادگاه‌های بخش لواسانات و شهر‌های اطراف مراجع قضایی جداگانه‌ای دارد، براساس تحقیقات انجام شده تاکنون شکایتی نشده است. ساخت و ساز‌ها در تمام کشور و مناطق حاشیه‌ای وجود و ادامه دارد.

وی افزود: دستگاه قضایی متولی ساخت و ساز‌ها در کشور نیست و شهرداری‌ها در این رابطه مسئولیت دارند؛ اما دراین مورد سوال کردم پرونده‌ای به دادگاه لواسانات ارجاع نشده است.

دادستان تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر آسانسور‌های ناایمن و ایجاد مشکلات برای شهروندان و به طور نمونه ساختمان پلاسکو و اینکه سرکشی از این ساختمان‌ها ادامه دارد یا خیر؟ عنوان کرد: بعد از حادثه پلاسکو از سوی دادسرای انفال و با همکاری دستگاه‌ها، ساختمان‌های ناایمن شناسایی شده است و طبق گزارش‌های رسیده حدود ۲۱ هزار ساختمان در تهران وجود دارد که ۲۴۳ ساختمان وضع نامناسب و بحرانی دارند که با همکاری شهرداری و دستگاه‌ها اخطار کتبی داده شده است. این کار وظیفه ما نیست بعد از حادثه پلاسکو به شهرداری گفته ایم دراین زمینه کمک می‌کنیم و این اخطار‌ها داده شده است.

وی به وضعیت بازار تهران و بافت قدیمی که منطقه‌ای از میراث فرهنگی کشور است اشاره کرد و گفت: ورود به بازار به خاطر معابر تنگ مشکل است و مراجعات مردم سخت است، امیدواریم دستگاه‌های مسئول سازمان بحران کشور، مدیر بحران، شهرداری‌ها و استانداری‌ها صبر نکنند تا حادثه‌ای مانند پلاسکو رخ دهد.


دولت آبادی اضافه کرد: یکی از مناطق پرخطر بازارهاست که معابر تنگ است و باید به وضعیت آن توجه کنند همکاری‌های خوبی شده است و برنامه ریزی کرده ایم که حادثه‌ای رخ ندهد تا بعدا خودمان را سرزنش نکنیم باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و اجازه ندهیم پلاسکوی دیگری رخ دهد.

دادستان تهران در ادامه این گفت‌وگو به قاچاق دام زنده و اینکه روزانه روزی ۵ هزار راس دام از کشور قاچاق می‌شود هم پاسخ داد و افزود: قاچاق جرم است و اگر شنودگان کسانی را سراغ دارند که در تهران فعالیت می‌کنند، حتما موارد را گزارش و اقدام می‌کنیم. قاچاق از مرز آبی و خاکی انجام می‌شود. اصل کار جرم است وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت دارد و باید پیگیری‌های لازم را انجام دهد، ما نیز نگران هستیم، در تهران گزارش نداشته ایم، چون تهران مرز آبی وخاکی نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 993017

وب گردی

وب گردی