ضرغامی: دولت به عنوان سیاست‌گذار عملی فرهنگ باید پاسخگوی کارنامه خود باشد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوعات مختلف و هرنقطه ای که احساس تکلیف کرده است، وارد عمل شده و گره ای را از کشور باز کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم معارفه دکتر سعید‌رضا عاملی به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تقدیر از محمدرضا مخبر دزفولی با حضور وزیر ارشاد، وزیر آموزش و پرورش، رئیس کمیسیون آموزش مجلس، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و سایر اعضای شورای انقلاب فرهنگی آغاز شد.

مهندس عزت الله ضرغامی در این مراسم گفت: دکتر عاملی فردی عالم و دلسوز است که با جدیت کار کرده و راه حل ارائه می دهند و طی آشنایی کوتاهی که با وی داشتم، عزت نفس وی و عدم تخریب مدیران پیشین زبانزد است.

وی افزود: دکتر مخبر یک شخصیت علمی دانشگاهی و انقلابی است که تمام این ویژگی ها را دارد و تعهد وی به مسائل انقلاب و ولایت فقیه وصف ناپذیر است.

ضرغامی تصریح کرد: دکتر مخبر حضوری تاثیر گذار در شورای انقلاب فرهنگی داشت که این امر تحولات ارزشمندی در امور علمی و تحقیقی و محتوایی حوزه فرهنگ است، وی با ارتباط با نخبگان بدنه محکمی را ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هر زمان که دبیر خانه طرحی را آماده و به شورا ارائه می دهد، از پختگی قابل قبولی برخوردار است که بسیاری از نخبگان به دلیل ارتباط کثیر با وی همکاری خوبی با شورا داشتند.

ضرغامی یاد آور شد: دولت که سیاست‌گذاری عملی در فرهنگ دارد، باید پاسخگوی کارنامه خود باشد؛ اما شورا در موضوعات مختلف و هرنقطه ای که احساس تکلیف کرده است، وارد عمل شده و گره ای را از کشور باز کرده است. یکی از این موارد در حوزه استعدادهای درخشان در آموزش و پرورش بوده، که مسائل مرتبط در این حوزه رفع شده‌اند.

وی در زمینه راه اندازی کانال های مختلف تلویزیونی در کشور اظهار داشت: برخی دستگاه های نظارتی و برخی افراد معتقد بودند که راه اندازی کانال های مختلف تلویزیونی غلط است، این افراد نگاه سطحی و نادرستی نسبت به موضوع داشتند اما این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و به تأیید رهبری رسید، پس از آن شاهد ایجاد کانال های مختلف تلویزیونی در کشور بودیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 993044

وب گردی

وب گردی