واعظی: حوزه‌های کلان فرهنگی نباید نگاه بخشی و جزیره‌ای داشته باشند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسئله فرهنگ دچار بخشی‌گری شده است و در رویکرد کلان در حوزه های مختلف نباید نگاه جزیره‌ای و بخشی‌نگر داشته باشیم که در بسیاری از عرصه‌ها امور فرهنگی جاری است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام احمد واعظی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: مسئله فرهنگ دچار بخشی‌گری شده است و در رویکرد کلان در حوزه های مختلف نباید نگاه جزیره‌ای و بخشی‌نگر داشته باشیم که در بسیاری از عرصه‌ها امور فرهنگی جاری است.

وی افزود: فرهنگ امر مجزایی از سایر بخش‌ها نیست. باید مولدان فرهنگی این بخش را جدی بگیرند تا آسیب های فرهنگی کاهش یابد و یکی از کارهای مهم ارتقا و انسجام فرهنگی و تسهیل امور در کنار نظارت بر امور فرهنگی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه خاطر نشان کرد: منظور از ارتقای فرهنگ، افزایش بودجه فرهنگی نیست. مؤلفان و سیاست‌گذاران باید امر فرهنگ را جدی بگیرند و بخش‌های اجرایی باید در امر فرهنگ هم‌افزایی لازم را داشته باشند. پیش‌برد اوضاع به شکل حاضر قابل کنترل نخواهد بود.

واعظی خاطر نشان کرد: تعهد دینی و انقلابی‌گری از ویژگی های بارز دکتر عاملی است و طی فعالیت‌هایی که در این سالها داشتند این ویژگی ملموس است.

وی تاکید کرد: ماهیت حوزوی و دانشگاهی بودن حجت‌الاسلام عاملی موجبات ایجاد یک فضای تعاملی بین حوزه و دانشگاه خواهد بود و حضور ایشان در شورای انقلاب فرهنگی چون از فعالان در حوزه و دانشگاه بودند به طور قطع حلقه وصلی میان این دو نهاد خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993046

وب گردی

وب گردی