پور سیدآقایی  برای برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی شرط گذاشت

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برای برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی(ره) تهران شرط و شروط تعیین کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ محسن پورسیدآقایی در حاشیه برگزاری نوبت عصر صد و پانزدهیمن جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با تعیین شروطی برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مصلی تهران گفت: در صورتی که تمامی مراجعه‌کنندگان اعم از مسئولان برگزاری، ناشران و شهروندان از حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنند ما مخالفتی در برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی ندارم.

وی تصریح کرد: چنانچه تصمیم‌گیری شود این نمایشگاه در مصلی برگزار شود نباید هیچ خودرویی در پارکینگ‌ها پارک کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: همه افراد برای مراجعه به نمایشگاه کتاب در مصلی تهران باید از وسایل حمل و نقل عمومی (تاکسی، مترو و اتوبوس) استفاده کنند و ما نیز تمهیدات لازم را برای تامین وسایل حمل و نقل عمومی پیش‌بینی خواهیم کرد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: چنانچه این پیشنهاد معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران مورد توجه شورای ترافیک تهران قرار نگیرد و تردد وسایل شخصی موجب اذهام و ترافیک در خیابانهای اطراف نمایشگاه شود ما ترجیحا پیشنهاد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در شهر آفتاب را خواهیم داد.

پورسیدآقایی در پاسخ به این پرسش که ناشران چگونه و با چه وسایلی کتاب های خود را به نمایشگاه انتقال دهند، گفت: در این زمینه نیز این افراد می‌توانند از ساعت 10 شب تا 6 صبح کتابهای خود را با وسایل شخصی اعم از وانت به نمایشگاه انتقال دهند.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز تمهیداتی برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مصلی تهران پیش‌بینی شد و براساس آمار و گزارشات پلیس همچنین سامانه‌های آنلاین میزان ترافیک نسبت به سالهای گذشته در محدوده برگزاری نمایشگاه کتاب بسیار کمتر بود و در واقع ترافیک به حدی نبود که باعث قفل شدن خودروها و تردد آنها باشد.

پورسیدآقایی ادامه داد: سال گذشته نیز ما به هیچ یک از مراجعه‌کنندگان اجازه تردد با خودروهای شخصی را به نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مصلی تهران ندادیم و امسال نیز امیدواریم با این پیشنهاد ما موافقت شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران ادامه داد: در صورتی که با پیشنهاد معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران مبنی بر عدم استفاده از خودروهای شخصی برای مراجعه به نمایشگاه کتاب در مصلی تهران موافقت شود ما نیز در میادین اصلی تمهیدات لازم را اعم از تامین اتوبوس و تاکسی خواهیم دید.

وی افزود: البته موارد و پیشنهادات ما امروز در جلسه شورای ترافیک مطرح خواهد شد و در واقع بقیه اعضای شورای ترافیک نظرات خود را خواهند داد ودر نهایت تصمیم‌گیری خواهد شد.

پورسیدآقایی در پایان گفت: چنانچه پیشنهاد معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران مورد قبول شورای ترافیک تهران قرار نگیرد، طبیعتا ما الزام می‌کنیم که نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 993048

وب گردی

وب گردی