استراتژی فروش بیشتر با حضور در نمایشگاه

مدیر عامل شرکت سامانه تجهیز دانش معتقد است میزان استقبال از نمایشگاه‌های تخصصی مانند محصولات دانش بنیان می تواند ارزیابی دقیقی از آینده بازار این محصولات در اختیار تولید کنندگان قرار دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علاوه بر آشنایی با دستاوردهای علمی کشور، یکی دیگر از مزیت‌های نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران تخمین بازار آینده و بررسی بازار است. امیر بهتاش مدیر عامل شرکت سامانه تجهیز دانش در مورد اصلی ترین مزایای این نمایشگاه گفت: نمایشگاه برای تولید کنندگان و متقاضیان به یک اندازه دستاوردهای مثبت و مفید به همراه دارد. از طرفی خریداران می توانند از طریق یارانه های مصرفی و تخفیف‌های نمایشگاهی محصول مورد نیاز خود را ارزانتر از قیمت بازار خرید کنند. در مقابل تولید کنندگان نیز علاوه بر فروش محصول می توانند بر اساس پیش فاکتورهای صادر شده، بازار حال و آینده خود را ارزیابی کنند. با وجود اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت 15 درصد از متقاضیان نمایشگاهی به قرارداد نهایی می رسند می توان میزان نیاز بازار به تجهیزات آزمایشگاهی را بصورت کلی تخمین زد.

وی در ادامه افزود: بر اساس معیارهای نمایشگاهی حجم فروش ما از ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل 10 درصد فاکتورهای صادر شده یعنی 300 میلیون تومان خواهد بود.

فعالیت اصلی شرکت سامانه تجهیز دانش بر طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی از قبیل سیستم‌های لیتوگرافی و پوشش دهی دورانی مورد نیاز آزمایشگاه‌های نیمه هادی، نانوفناوری متمرکز است. بهتاش تاثیر حضور نمایشگاهی محصولات دانش بنیان را در آشنایی با توانمندی های داخل مثبت دانست و گفت: ما هر ساله در دو نمایشگاه فناوری نانو و این نمایشگاه بصورت مداوم شرکت کردیم. مزیت این نمایشگاهها این است که متقاضیان مراکز پژوهشی و آزمایشگاهی در نمایشگاه نانو با فناوری و دستاورد شرکت آشنا شده و در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل نسبت به خرید آن محصول اقدام می کنند. بر همین اساس حضور در این دو نمایشگاه بخشی از استراتژی های فروش در شرکت است.

شایان ذکر است که 4 محصول شرکت سامانه تجهیز دانش شامل دستگاه لایه نشانی اسپاترینگ مغناطیسی، دستگاه لایه نشانی دورانی، دستگاه لیتوگرافی تماسی ماورا بنفش، دستگاه لیتوگرافی نوری موفق به اخذ گواهی نانو مقیاس شده‌اند. کاربرد دستگاه لیتوگرافی، قابلیت ایجاد الگو‌های نانویی و همچنین ساختارهای نانو با کیفیت و دقت ابعادی مناسب است. برای دست‌یابی به ابعاد کوچکتر و دقت ابعادی بالاتر، لیتوگرافی پروب روبشی، لیتوگرافی اشعه ایکس و لیتوگرافی پرتو الکترونی روش‌های مناسبی است.

گفتنی است علاوه بر گواهی نانو مقیاس این شرکت تاکنون برای سه محصول خود مجوز CE سیستم مدیریت کیفیت و انطباق محصول با استانداردهای اتحادیه اروپا را نیز اخذ کرده است و در حال مذاکره برای صادرات محصول است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993050

وب گردی

وب گردی