طهرانچی: فرهنگ، مؤلفه اقتدار کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جدایی فرهنگ و اقتصاد مانع اقتدار است و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید این انسجام را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم معارفه دکتر سعید‌رضا عاملی به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تقدیر از محمدرضا مخبر دزفولی با حضور رئیس دانشگاه آزاد، وزیر ارشاد، وزیر آموزش و پرورش، رئیس کمیسیون آموزش مجلس، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها و سایر اعضای شورای انقلاب فرهنگی آغاز شد.

دکتر طهرانچی در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری فرهنگ و اقتصاد را مولفه اصلی کشور می دانند و جدایی اینها مانع اقتدار است و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید این انسجام را ایجاد کند.

وی افزود: در دوره سوم شورای عالی انقلاب فرهنگی اقتدار علمی کشور رقم خورد. این شورا باید همگرایی ایجاد کند و توجه به افرادی که توانایی همگرایی میان نهادها را داشته باشد حایز اهمیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی می خواهد همگرایی بین عناصر مختلف را اعمال کند و عناصری که ذاتاً با یکدیگر واگرا هستند، باید با توانمندی دبیر شورا گردهم آیند و در تصمیم گیری به رویکرد واحدی برسند.

وی تصریح کرد: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم باید علاوه بر نگاه جامع نسبت به بحث سیاست گذاری، شخصیتی همگرا داشته باشد. دکتر مخبردزفولی در دوره فعالیت خود در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم نگاه جامع و بلندی به امر سیاست گذاری داشت.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: در آغاز قرن جدید یعنی دوره فناوری اطلاعات و جهان شبکه ای، هم باید به علم توجه کرد و هم به فرهنگ، تا این حد که حتی سیاست گذاران علم اعلام کردند الگوی اول تولید دانش دوره اش به پایان رسیده و زمان الگوی دوم فرا رسیده که یکی از اثرات آن که پذیرفته شده، بحث جهان شبکه ای و فناوری اطلاعات است و به همین شکل بحث فرهنگ نیز متأثر از این نوع ارتباطات جدید شده است.

وی در پایان متذکر شد: با توجه به شناختی که از حجت الاسلام والمسلمین عاملی دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی دارم، خوشبختانه وی این ویژگی را دارد که هم همگرایی را برای مدیریت اعمال کند و هم این نگاه که ما در عرصه علم و فرهنگ تأثیر پذیرفته ایم را در دوره جدید در دبیرخانه پیاده کند و مقدمات تصمیمات تاثیرگذار برای شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993058

وب گردی

وب گردی