حضور لبنان در نشست لهستان علیه ایران تبعات دارد

نائب‌رئیس پارلمان لبنان ضمن اعلام اینکه آمریکا به تبعات بی‌ثبات کردن لبنان آگاه است، افزود واشنگتن می‌داند مشارکت هر شخصیت لبنانی در نشست لهستان علیه ایران پیامدهای منفی خواهد داشت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «ایلی فرزلی» معاون «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان بر پاسخگویی به تجاوزات رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

فرزلی به شبکه «المیادین» گفت مسأله حمایت از کُردها در سوریه بخشی از توافق آمریکایی- اسرائیلی است و سوریه به پناهگاهی برای کُردها با هدف حمایت از آنها در مقابل ترکیه تبدیل شده است.

فرزلی ادامه داد: مسکو و واشنگتن به اتفاق یکدیگر نحوه رفتار ترکیه در سوریه را کنترل خواهند کرد؛ توطئه تجزیه و تخریب سوریه شکست خورده؛ سرنوشت «ناتوی عربی» (+) شکست است و این ائتلاف پوششی برای ائتلاف کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و رژیم صهیونیستی است.

معاون نبیه بری تصریح کرد: گمان می‌کنم دیوید هیل (معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی) به بیروت آمده تا درباره نقاط مرزی مورد اختلاف با رژیم اشغالگر اسرائیل و ترسیم مرزهای دریایی صحبت کند، اظهارات هیل علیه حزب‌الله با توجه به مواضع آمریکا، جدید نیست.

فرزلی تأکید کرد، معادله پاسخگویی به تجاوزهای صهیونیستی «ثابت» است و واشنگتن خوب می‌داند مشارکت هر شخصیت لبنانی در نشست لهستان علیه ایران (+) پیامدهای منفی خواهد داشت. همچنین آمریکا می‌داند هر تلاشی برای بی‌ثبات کردن لبنان، در واقعیت علیه منافعش خواهد بود.

وی در ادامه گفت رژیم صهیونیستی تلاش می‌‌کند قبل از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، در میدان این کشور بیشتر حاضر باشد و احتمالا تجاوزهای این رژیم علیه سوریه افزایش پیدا کند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در جمعه هفته گذشته فرودگاه دمشق و حومه‌ آن را هدف قرار گرفتند و «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی هفته جاری طی اظهاراتی اذعان کرد این رژیم هزاران بار به سوریه تجاوز کرده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 993076

وب گردی

وب گردی