فال گیری و بخت آزمایی اینترنتی، کلاهبرداری از آب درآمد

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که با ترفند بخت آزمایی و فال گیری در یکی از شبکه های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه مورد کلاهبرداری فردی در فضای مجازی قرار گرفته، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد وی در یکی از شبکه های اجتماعی با صفحه ای که اقدام به تبلیغ بخت آزمایی و فال گیری می کرده مواجه شده و به همین منظور مبلغ 8 میلیون ریال به حساب صاحب آگهی واریز می کند اما پس از واریز وجه نامبرده تلفن همراه خود را خاموش و پاسخگوی او نبوده است.

این مقام مسئول گفت: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی عامل کلاهبرداری شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: متهم با درج و انتشار آگهی بخت آزمایی و فال گیری پس ازجلب اعتماد و سوء‌استفاده از سادگی طعمه های خود با دادن وعده‌های دروغین با دریافت مبالغ هنگفتی از آن ها اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

سرهنگ مرتضوی به کاربران فضای مجازی در خصوص این گونه کلاهبرداری ها هشدار داد و گفت: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل مدرن در شبکه‌های مجازی رواج داده و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند.

وی گفت: فال گیران اینترنتی با درج مطالبی چون حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مسائل عشقی، مشکلات مالی، دعا برای خوشبختی و خبر از آینده در سایت و صفحات خود، افراد را ترغیب به گرفتن طالع، فال و دعانویسی می کنند، به طوری که با ارائه شماره حساب از آنها می‌خواهند پول را به حسابی واریز و نتیجه را با پست الکترونیکی دریافت کنند.

وی از شهروندان خواست هرگز به این سایت ها اطمینان نکرده و با فرهنگ سازی، تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی با این جرایم مقابله کنند، همچنین به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993093

وب گردی

وب گردی