دانشگاه آزاد اسلامی چه سهمی در ثبت مقالات داخلی و بین‌المللی دارد؟

بررسی ها نشان می دهد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در سال گذشته، موفق به ثبت 2 هزار و 510 مقاله داخلی و یک هزار و 721 مقاله بین المللی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،‌ ممکن است گاهی در اخبار شنیده باشید که یک یا چند دانشگاه کشور توانسته‌اند در رتبه‌بندی‌های بین المللی کسب رتبه کنند، اگر به حوزه آموزش عالی علاقه‌مند باشید احتمالا پیگیر می‌شوید که این دانشگاه ها در کدام رتبه‌بندی و در چه زمینه‌ای توانسته‌اند رتبه کسب کنند.

در کشور ما نیز نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه ها وجود دارد. در گزارش زیر می خواهیم به بررسی رتبه بندی دانشگاه‌های ایران (uniref) و سهم دانشگاه آزاد اسلامی در این رتبه بندی بپردازیم.

رتبه بندی دانشگاه‌های ایران (uniref) یکی از پایگاه‌های ارزیابی داخل کشور است. این پایگاه بر اساس مقالات داخلی نمایه شده، مقالات بین المللی ISI، تعداد رکورد نویسندگان، کنفرانس داخلی، ژورنال بین المللی دانشگاه های کشور را رتبه‌بندی می کند.

تعداد مقالات نمایه شده دانشگاه آزاد اسلامی در کشور از سال 97 تا‌کنون

نمودار زیر بیانگر تعداد مقالات نمایه شده دانشگاه آزاد اسلامی در داخل کشور از ابتدای سال 97 تا‌کنون است:

داده‌های نمودار فوق براساس پایگاه uniref از تعداد مقالات نمایه شده برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در داخل کشور از ابتدای سال 97 تا‌کنون است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با ثبت 691 مقاله تا کنون توانسته است مقام اول را در زمینه مقالات نمایه شده در داخل کشور را به خود اختصاص دهد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به ترتیب توانسته است 407 و 357 مقاله ثبت کند.

رتبه‌های واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس تعداد مقالات نمایه شده در داخل کشور طی سال 96 در جدول زیر آمده است:

بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال 96، واحد علوم و تحقیقات با ثبت 2 هزار و 510 مقاله، توانست رتبه اول را در تعداد مقالات نمایه شده در داخل کشور را کسب کند. این در حالی است که واحد تهران مرکز و تبریز به ترتیب با 1526 و 1254 مقاله توانستند رتبه دوم و سوم را کسب کنند.

تعداد مقالات بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور از سال 97 تا کنون

نمودار زیر بیانگر تعداد مقالات بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای سال 97 تا‌کنون است:

داده های نمودار فوق براساس پایگاه uniref از تعداد مقالات بین المللی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای سال 97 تاکنون است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با ثبت 576 مقاله تاکنون توانسته است مقام اول را در زمینه مقالات بین المللی به خود اختصاص دهد.

براساس رتبه بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی توسط uniref، تعداد مقالات بین المللی واحدهای اول تا بیستم این رتبه‌بندی طی سال 96 در جدول زیر آمده است:

بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال 96، واحد علوم و تحقیقات با ثبت 1721 مقاله بین المللی توانسته است مقام اول را کسب کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993142

وب گردی

وب گردی