مناطق آزاد ظرفیت بالایی در صنایع فرهنگی و خلاق دارند

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی در نشست علمی- آموزشی «مناطق آزاد؛ الگوی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق» گفت: مناطق آزاد استعداد و ظرفیت‌های بسیار جدی در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق دارند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سید محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی در نشست علمی- آموزشی «مناطق آزاد؛ الگوی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق» که در محل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد، با اشاره به همکاری مناطق آزاد با فعالیت‌های این ستاد، گفت: مناطق آزاد استعداد و ظرفیت‌های بسیار جدی در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق دارند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی توضیح داد: برای توسعه شرکت‌های خلاق و حمایت از صنایع فرهنگی و خلاق، تمهیداتی فراهم‌شده است که خدمات متنوع و متعددی در چهار حوزه تسهیل فضای کسب‌وکار، توسعه بازار، پشتیبانی مالی و جذب سرمایه و خدمات ویژه دستگاه‌های اجرایی به این شرکت‌ها و فعالان صنایع خلاق ارائه شود.

به گفته وی، بخشی از خدمات این ستاد در زمینه توسعه بازار، حمایت از استقرار شرکت‌های فناورانه و صنایع خلاق، حمایت از حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی، ارائه بسته حمایتی برای صادرات خدمات و محصولات و حمایت از تهیه گزارش تحقیقات بازار است.

سجادی نیری ادامه داد: از میان هشت اولویت فناوری در کشور، هفت اولویت مربوط به فناوری‌های سخت و یک اولویت مربوط به فناوری‌های نرم است.

وی تاکید کرد: در ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی تلاش شده است به یک ادبیات مشترک در حوزه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، صنایع فرهنگی و خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان دست یابیم.

به گفته دبیر کارگروه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی، با حفظ چارچوب‌های فرهنگی کشور می‌توان به مقوله اقتصاد فرهنگ توجه ویژه‌ای داشت و گسترش انیمه‌ها و سریال‌های ژاپنی و کره‌ای در دنیا یکی از نمودهای اصلی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق در آن کشور است.

وی یادآوری کرد، طبق برنامه «توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق» در معاونت علمی، زیرمجموعه‌های صنایع خلاق مشمول حمایت‌های مندرج از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود.

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال 1394 تلاش کرده است تا یکپارچگی‌های لازم برای توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های نرم و هویت ساز و صنایع خلاق صورت پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993150

وب گردی

وب گردی