بیگی: الگویی برای دریافت شهریه مدارس غیرانتفاعی طراحی شده است

مدیرکل مدارس غیرانتفاعی وزارت آموزش و پرورش گفت: در برخی مدارس، به دلیل وجود امکانات خاص و متعدد، دریافتی هایی علاوه بر شهریه وجود دارد که این موضوع، دربسیاری از مدارس دیگر نیز انجام می شود و صرفا محدود به مدارس غیرانتفاعی نیست.

محمد محسن بیگی مدیرکل مدارس غیرانتفاعی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص معیارهای شهریه مدارس غیرانتفاعی اظهار کرد: در واقع تمامی مدارس غیرانتفاعی طبق قانون، دارای معیار خاصی هستند و هیچ کدام از مدارس غیرانتفاعی نمی توانند شهریه ای بیش از میزان مقررشده و قانونی خود دریافت کنند، درغیر این صورت قطعا با آنها برخورد جدی خواهد شد.

وی ادامه داد: اما در برخی مدارس، به دلیل وجود امکانات خاص و متعدد، دریافتی هایی علاوه بر شهریه وجود دارد که این موضوع، دربسیاری از مدارس دیگر نیز انجام می شود و صرفا محدود به مدارس غیرانتفاعی نیست. اما با این حال، والدین دانش آموزان درصورت مواجه شدن با تخلفاتی دراین زمینه ملزم هستند به ما گزارش دهند تا پیگیری های لازم انجام شود و با آن ها طبق قانون برخورد گردد.

محسن بیگی تصریح کرد: اما موضوعی که باید در نظر بگیریم این است که به صورت کلی الگویی برای دریافت و پرداخت شهریه طراحی شده است که این الگو بر اساس هزینه های مختلفی که در مدارس انجام می شود، متفاوت است و بر همین اساس نهایی می گردد.

وی افزود: هزینه هایی که در تعیین میزان شهریه مدارس تاثیر دارند شامل پرداخت پرسنل، میزان فضای مدرسه وهمچنین امکانات کمک آموزشی، رفاهی و تجهیزاتی که در این مدارس استفاده می شود، است تا فعالیت های لازم در راستای کیفیت بخشی مدارس انجام می شود، درواقع تمامی این موارد در نظر گرفته می شود و بر اساس همین موارد، شهریه دریافتی از اولیای دانش آموزان تعیین می گردد.

محسن بیگی در ادامه گفت: همچنین میزان شهریه در شهرهای بزرگ و کوچک متفاوت است زیرا ممکن است در یک شهرکوچک، شهریه 4 میلیون تومان و در یک شهر بزرگ ترهمان مدرسه با همان امکانات، حدود 8 میلیون تومان برای مسئولین مدرسه هزینه داشته باشد.

وی بیان کرد: اگر در جایی شنیده می شود که شهریه های مدارس غیرانتفاعی در تهران یا شهرهای بزرگ دیگر حدود 20 میلیون تومان است، قطعا اشتباهی رخ داده است و نمی توان آن را شهریه این مدارس نامید بلکه ممکن است به دلیل امکانات و کلاس های فوق برنامه، مبالغی خارج از عنوان شهریه و با هدف اجرای برنامه های دیگر صورت گیرد.

محسن بیگی در پایان تاکید کرد: همچنین در خصوص اتفاق ناگواری که برای عزیزان ما درمدرسه زاهدان رخ داد، بلافاصله بازدید ویژه و سراسری در تمامی مدارس کشور انجام شد و مواردی که ضروری تر بود را در اولویت قرار دادیم و مقرر شد طی آینده ای نزدیک اقدامات لازم برای بهبود تجهیزات و امکانات اولیه مدارس انجام شود که قطعا در برخی موارد مجبور به تذکر علنی و اعلام به شورای نظارت وزاتخانه در خصوص برخورد با آن ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993161

وب گردی

وب گردی