نشست مدیران گزینش استان تهران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد

نشست مدیران گزینش استان تهران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با هدف تشریک مساعی و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، نشست مدیران گزینش استان تهران با حضور دکتر سید علی ابطحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، حجت الاسلام و المسلمین شریعتی، سخنران مدعو جلسه، دکتر سیدمحمود هاشمی، مدیرکل گزینش استان تهران و مدیران گزینش استان تهران با هدف تشریک مساعی و تبادل نظر حاضران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد.

در این جلسه دکتر ابطحی ضمن خیرمقدم به حاضران گزارشی از وضعیت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و راه اندازی مرکز اسناد به منظور حفاظت از اسناد و پرونده های کلیه استادان، کارکنان و دانشجویان بعد از تجمیع ارائه داد.

دکتر شریعتی، ضمن آرزوی موفقیت برای مدیران گزینش که وظیفه مهم و مقدسی را برعهده دارند با ذکر مطالبی از خطبه های نهج البلاغه در باب گزینش مطالبی را بیان کرد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

وی گفت: امیرالمومنین علی (ع) در کنار فرمانی که مالک اشتر را به عنوان حاکم منطقه اعزام کرد دستوراتی ابلاغ کردند و در مورد طبقه جامعه و وظایف جزئی و کلی شان سفارشاتی کردند که یکی از بخش های مهم آن در حوزه کارگزارانی است که می خواهند مشکلات مردم را حل کنند.

دکتر شریعتی در ادامه گفت: به گفته حضرت علی (ع) باید نکاتی را مورد توجه قرار داد. اول اینکه بدون گزینش و سنجش کسی را به کار نگیرید و به عبارتی بدون شناخت کسی را وارد مرحله اجرا نکنید. برای کار افرادی را انتخاب کنید که دارای تجربه باشند، باحیاباشند، تقدم در دینداری داشته باشد، با اخلاق و با آبرو باشد، دوراندیش و آینده نگر باشند و افرادی باشند که از موقعیت شغلیشان سوءاستفاده نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نهج البلاغه اظهار کرد: مسولان نیز باید زمینه اداره زندگی کارگزاران از جمله مسکن، خوراک، پوشاک، درمان و حمل و نقل کارگزاران را فراهم کنند تا وی چشمشان به دست دیگران نبوده و در اموالی که به امانت در اختیارشان است ناخنک نزنند.

شریعتی تصریح کرد: قوانین وضع شده توسط مولا علی (ع) در سال 40 هجری قمری پس از گذشت 1400 سال همچنان با علم روز مطابقت دارد و قابل اجرا است.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی در باب تنبیه و تشویق کارگزاران بر اجرای صحیح تشویق و تنبیه تاکید کرد و گفت: باید در مقابل خدمتگزار و غیرخدمتگزار تفاوت جدی در عمل قائل شویم تا ضمن جلوگیری از تخلفات، انگیزه شایستگان را از بین نبریم و باعث بی رغبتی وی نگردیم.

وی در پایان از کلیه حاضران خواست تا بدون حب و بغض نسبت به گزینش افراد دقت و انصاف داشته باشند و بدانند که آثار برکت انتخاب افراد مومن و شایسته در جامعه نمود خواهد داشت و بر صبر و بردباری در امور بسیار تاکید کرد و گفت: خدا در قرآن می فرماید: اگر شما صبور و پاک باشید تمام حیله ها و برنامه ریزی های دشمن به شما ذره ای تاثیر نخواهد داشت و شما غلبه می کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 993170

وب گردی

وب گردی