«اقلیم کاربردی» منتشر شد

کتاب « اقلیم کاربردی» تالیف سعید کامیابی توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد سمنان راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، به کارگیری داده های هواشناسی و اقلیمی در حل مسائل عملی مختلف نظیر کشاورزی، انرژی، بهداشت، حمل و نقل، معماری و... ، هواشناسی و اقلیم کاربردی نامیده می شود. هدف از اقلیم کاربردی کمک به جامعه برای تطابق با محیط اطراف خود است البته در دانش جغرافیا و هواشناس میان دو مفهوم هواشناسی و اقلیم شناسی تفاوت قائل شده اند. علومی مثل کشاورزی، هوانوردی، کشتی رانی در امور روزانه مردم کاربرد دارد اما اقلیم شناسی روند عمومی شرایط آب و هوایی یک منطقه در دوره ای طولانی است و کاربرد آن بیشتر در علومی مثل برنامه ریزی شهری، طراحی معماری و طراحی منظر است.

این کتاب با هدف بررسی و مطالعه تاثیر اقلیم بر روی فعالیت های انسانی و آشنایی مخاطبان به ویژه دانشجویان با کاربردهای مختلف دانش آب و هواشناسی در علوم مختلف تدوین شده است.

کتاب «اقلیم کاربردی» شامل 6 فصل است. فصل اول شامل شاخص های زیست اقلیمی، فصل دوم کاربرد اقلیم در صنعت توریسم، فصل سوم کاربرد اقلیم در کشاورزی، فصل چهارم کاربرد اقلیم در معماری، فصل پنجم کاربرد اقلیم در حمل و نقل و فصل ششم کاربرد اقلیم در بهداشت و پزشکی است.

در بخشی از کتاب آمده است:

یکی از عوامل مهم طبیعی که آسایش انسان را تحت تاثیر قرار می دهد و با تغییر آن، شرایط آسایش نیز تغییر خواهد کرد، تغییر در اقلیم‌هاست که این تاثیر هم به صورت بزرگ اقلیم و هم به صورت ریز اقلیم بروز می کند. توریسم بخش عمده اقتصاد جهانی را تشکیل می دهد و یکی از صنایع بزرگ جهان است. پیش بینی می شود که تا سال 2020 تعداد گردشگران بین المللی به 6/1 میلیارد نفر برسد و گردش مالی ناشی از آن بیش از 2 تریلیون دلار در سراسر دنیا باشد....

کتاب « اقلیم کاربردی» تالیف سعید کامیابی دانشیار و عضو هیات علمی گروه جغرافیا در 336 صفحه وقیمت 41 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد سمنان راهی بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993173

وب گردی

وب گردی