یزدانمهر: 200 دانشگاه در کشور کمبود خوابگاه دارند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: صندوق رفاه با دانشگاه آزاد تعامل دارد و به دانشجویان وام می‌دهیم.

ذوالفقار یزدانمهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: قصد داریم در جلسه هیات امنا مبلغ وام‌هایی را که متناسب با تورم رشد نداشتند را افزایش دهیم. وام ضروری غیر پزشکی را در سال گذشته از یک میلیون به سه میلیون افزایش داده ایم؛ اما متاسفانه مبلغ وام غیر دکتری 600 هزار تومان است. در این جلسه قصد داریم این وام ها را افزایش دهیم تا گوشه ای از مشکلات دانشجویان را برطرف کنیم.

وی افزود: وام تحصیلی و شهریه را هم قصد داریم متناسب با وضعیت اقتصادی افزایش دهیم تا دانشجویان با بهره‌گیری از این وام‌ها کمی از مشکلاتشان را در حین تحصیل کم‌تر کنند.

یزدانمهر ادامه داد: براساس تقویمی که در خصوص نحوه پرداخت و آغاز ثبت نام وام دانشجویی داریم در ابتدای نیمسال تحصیلی معاون دانشجویی هم همزمان ثبت نام برای دریافت وام را شروع می کند. پس از نام‌نویسی و تایید معاونت وام ها ظرف دو هفته به دانشجویان پرداخت می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: صندوق رفاه با دانشگاه آزاد تعامل دارد و به دانشجویان وام می دهیم. دانشجویان دکتری دو میلیون و پانصد هزار تومان، به دانشجویان ارشد یک میلیون و صد و پنجاه هزار تومان و غیر آنها ماهی ششصد هزار تومان هر ترم پرداخت می کنیم؛ حتی به دانشگاه آزاد اسلامی یارانه مواد غذایی و هم وام شهریه پرداخت می کنیم.

وی تصریح کرد: تا آخر سال 50 دانشگاه برای ساخت خوابگاه متاهلی از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مجوز ساخت خواهند گرفت. دانشگاه هایی که کمبود خوابگاه دارند و مشخص است 200 خوابگاه کم داریم و برنامه ریزی کرده ایم تا در این دانشگاه ها خوابگاه احداث کنیم.

یزدانمهر خاطرنشان کرد: دانشگاه ابتدا برای ساخت به صندوق رفاه درخواست می دهد یا بخش خصوصی به صورت بی او تی، بی ال تی و بی او او برای ساخت در زمین خودش یا در زمین دانشگاه اقدام می کند. سپس بخش خصوصی پس از معرفی دانشگاه تسهیلات بانکی دریافت می کند 14 درصد سود بانکی تسهیلات را صندوق رفاه دانشجویان پرداخت خواهد کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم عنوان کرد: دو سال برای دانشگاه و بخش خصوصی تنفس زمانی وجود دارد تا از دریافت اجاره بهایی که از دانشجویان دریافت می‌کند، قسط های وام بانکی را پرداخت کنند دانشگاه هایی که درآمد اقتصادی بالایی دارند خودشان می توانند به صورت مستقل برای ساخت خوابگاه اقدامات لازم را انجام دهند که با همین فرمول اجرایی خواهد شد.

وی بااشاره به اینکه چه تعداد دانشجویان از خوابگاه دانشجویی استفاده می کنند، اظهار داشت: حدود 1150 خوابگاه ملکی داریم که حدود 260 هزار دانشجو از این خوابگاه‌ها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993208

وب گردی

وب گردی