اجرای طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان کلید خورد

در نظام پایش شناسایی چالش ها که می تواند چالش جامعه، صنعت و مردم باشدبسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از رشت، طرح پایش با حضور رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

دکتر ابراهیم چیرانی دبیر هیأت امناء و رئیس انشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با مهم دانستن اجرای پژوهش هوشمند در سطح دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، گفت: هوشمند سازی پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی مزیت زا خواهد بود و می تواند مبنای توانمند سازی دانشجویان باشد و در مرحله بعد به جذب درآمد های غیر شهریه ای کمک کند و در این راستا مشکلات و مسائل کشور نیز دارای راه حل خواهد شد.

وی ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان محوریت پذیرش بر روی گردشگری متمرکز است که با تمام توان خود در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

دکتر محمد علی اکبری مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در برنامه پایش آزاد در این زمینه بیان کرد: پژوهش تحصیلات تکمیلی در کشور باید هدفمند باشد و از اجرای پژوهش های بدون هدف باید در کشور پرهیز کرد.

وی با برشمردن ویژگی های دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دیگر مراکز آموزش عالی در کشور، افزود: یکی از ویژگی های دانشگاه آزاد اسلامی آن است که در غالب شهریه ای که از دانشجویان دریافت می کند به آنان سرویس و خدمات ارائه می دهد.

علی اکبری تصریح کرد: نظام پایش آزاد « پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه ای » در سطح دانشگاه آزاد اسلامی کشور در حال اجرا است و انشاا.. در آینده ای نزدیک با یکپارچه شدن تمام واحد های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت اجرای پژوهشی هدفمند در این دانشگاه اقدام خواهیم کرد.

این کارشناس پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در نظام پایش شناسایی چالش ها که می تواند چالش جامعه، صنعت و مردم باشد مانند چالش ریزگردهای جنوب کشور و یا چالش دریاچه ارومیه که هم چالش کشور و هم چالش مردم منطقه است بسیار حائز اهمیت است.

علی اکبری تأکید کرد: چالش ها پس از شناسایی در دانشگاهها باید تبدیل به پایان نامه های کارشناسی ارشد و یا رساله های دکتری شود و با خروجی مناسب بتواند در خصوص رفع این چالش ها و کمک به جامعه اقدام کرد و در این خصوص دانشگاه آزاد اسلامی باید بتواند به عنوان یکی از بزرگترین مراکز علمی جامع کشور در رفع این چالش ها کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: استان گیلان با ظرفیت بسیار بالایی که در گردشگری دارد باید بتواند با شناسایی و رتبه بندی چالش ها با توجه به اولویت هاو برنامه ریزی صحیح، در افزایش گردشگری و درآمد زایی غیرشهریه ای برای دانشگاه مؤثر باشد.

علی اکبری از ایجاد نظام " پایش آزاد " در دانشگاه آزاد اسلامی کشور خبر داد و گفت: نظام پایش آزاد با شناسایی چالش ها به پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله دکتری ختم شده و در این نظام در زمینه پژوهشی متناسب با رشته های تحصیلی در دانشگاهها معرفی می شود و در یکساله اخیر در استان تهران، حدود ده برنامه علمی و نظام موضوعات برای آن تعریف شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی از فضاهای آموزشی منحصر به فرد، آزمایشگاههای بسیار پیشرفته، استادان متخصص و مجرب و دانشجویان بسیار فعال در زمینه پژوهش و فناوری برخوردار است و باید از این پتانسیل ها بالقوه و بسیار قوی استفاده کرد تا نسبت به رفع مشکلات و معضلات جامعه و کمک به حل این مشکلات اقدام کرد.

کد خبر: 993209

وب گردی

وب گردی