بارش برف و باران و وزش باد شدید در تهران

مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به بارش برف و باران و وزش باد شدید در تهران طی امروز (۲۷ دی) گفت: کیفیت هوای تهران نیز در حال حاضر در شرایط سالم است.

به گزارش ایسکانیوز، حسین شهبازی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده برقراری شرایط جوی ناپایدار طی امروز (۲۷ دی) است گفت: در برخی ساعات امروز بارش برف و باران و وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی -شمال‌غربی انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه این وضعیت جوی طی فردا (۲۸ دی) همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: برای برخی ساعات فردا وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - شمال‌غربی پیش‌بینی می‌شود و به تدریج از عصرگاه از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد.

به گفته شهبازی، همچنین دمای هوا در پایتخت تا روز پایانی هفته کاهش محسوسی خواهد یافت و در برخی ساعات شبانگاه به دمای زیر صفر درجه سانتیگراد می‌رسد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای اکثر مناطق شهر تهران طی امروز (۲۷ دی) در شرایط سالم خواهد بود و در برخی ساعات افزایش موقتی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده می‌شود.

شهبازی در ادامه تصریح کرد: بر این اساس انتظار می‌رود تا فردا (۲۸ دی) شرایط کیفی هوای سالم در بیشتر مناطق پایتخت همچنان برقرار باشد و وزش باد در برخی ساعات افزایش غلظت ذرات معلق را به دنبال داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۱۱ صبح امروز با شاخص میانگین ۷۲ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۵۱ همچنان در شرایط سالم است.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 993269

وب گردی

وب گردی