لزوم توجه جدی به حوزه ارزش آفرینی در آموزش عالی

مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قائم مقام معاون پژوهش و فناوری این وزارت در امور فناوری با اشاره به لزوم توجه جدی به حوزه ارزش آفرینی گفت: باید به دنبال توسعه نظام ارزش آفرینی در کشور باشیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پارک علم و فناوری خوزستان، دکتر مهدی کشمیری در بازدید سرزده از پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: توسعه حوزه پژوهش در وزارت علوم باعث ایجاد پارک‌های علم و فناوری در کشور و ورود جدی به حوزه فناوری شد و در حال حاضر مجموعه‌هایی در وزارت علوم وجود دارند که زیرساخت خوبی برای توسعه فناوری در کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری و مراکز رشد از جمله زیرساخت‌های فراهم شده در وزارت علوم برای توسعه حوزه فناوری در کشور هستند گفت: مهم آن است که دیگر از رویکرد نشر و انتشار مقاله که آن هم جایگاه و ارزش خود را دارد در حال عبور هستیم و ورود کردیم به اینکه بحث‌های ماموریت‌گرایی و اثر بخشی در حقیقت جزو عنصرهای اصلی وزارت علوم قرار گیرند.

مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم ادامه داد: دیگر کفایت نمی‌کند یک استاد دانشگاه در اتاق دانشکده بنشیند و روی مقاله‌ای کار کند، هرچند همان طور که تاکید کردم این هم ارزش خاص خود را دارد ولی بحث جدی ما باید ارزش آفرینی باشد.

وی افزود: هرکسی که در خانواده وزارت علوم فعالیت می کند چه در حوزه آموزش، پژوهش و یا در حوزه فناوری باید جایگاه خود را در این نظام ارزش آفرینی پیدا کند. حال در این بین یکی می شود جزو یک درصد دانشمندان تاثیر گذار در دنیا، یکی هم می شود منبع معتبر برای یک صنعتی در کشور که هر کدام به نحوی ارزشمند است.

دکتر کشمیری خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجموعه پارک‌های علم و فناوری در کشور جایگاه خوبی در بحث نظام ارزش آفرینی دارند و در واقع شکل گیری پارک ها در کشور و ریشه آنها در راستای همین تفکر توسعه نظام ارزش آفرینی است. وی همچنین از شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد مستقر در پارک علم و فناوری خوزستان بازدید و با فعالیت و عملکرد آنها آشنا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993275

وب گردی

وب گردی