مرضیه هاشمی هزینه «صدای بی صدایان بودن» را پرداخت می کند

حبیب عبدالحسین، مدیر وب سایت پرس تی وی به همراه مریم آذرچهر، مجری و خبرنگار این شبکه در گفت و گویی زنده در برنامه «دست به دست» شبکه سوم سیما حضور پیدا کرده و درباره مرضیه هاشمی، گوینده ارشد شبکه پرس تی وی که بامداد یکشنبه در فرودگاه سن لوییس آمریکا بدون هیچ اتهامی دستگیر و در واشینگتن دی سی زندانی شده است، توضیحاتی ارائه دادند.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، عبدالحسین، مدیر وب سایت پرس تی وی در این خصوص به بینندگان گفت: در حال حاضر مقامات آمریکایی و FBI هیچ گونه اطلاعاتی در این خصوص نداده اند. خانم هاشمی تبعه آمریکا هستند و هیچ ممانعتی درباره ورود و خروج او وجود نداشته، اما بدون هیچ اتهامی در فرودگاه سن لوییس دستگیر شده و برای بازجویی به واشینگتن دی سی منتقل شده است. تا بامداد امروز (چهارشنبه) هیچ اطلاعی از ایشان نداشتیم. ما مواردی را امروز از طریق خانواده او متوجه شدیم که مانند یک جانی با او رفتار کرده اند و علیرغم میل باطنی او، حجاب از سر او برداشته و تنها دو تی شرت در این هوای سرد زمستان به او داده اند که خانم هاشمی یکی از آن ها را به عنوان حجاب به سر بسته و یکی را تن می کند، همچنین غذای غیر اسلامی به او داده اند علیرغم اینکه می دانستند مسلمان است و سعی کردند به نحوی با این کارها وی را شکنجه کنند.

مدیر وب سایت پرس تی وی درباره هاشمی گفت: او در طول زندگی هیچ چیز مخفی نداشته و صراحتا عقاید خودش را بیان می کرد و من فکر می کنم مرضیه هاشمی هزینه «صدای بی صدایان بودن را» پرداخت می کند؛ هزینه متفاوت بودن از دیگران.

عبدالحسین در ادامه برنامه با اشاره به اینکه گوینده ارشد پرس تی وی از ابتدا تکلیفش مشخص بود و هیچ چیزی برای مخفی کردن نداشته و عقایدش را خیلی شفاف ابراز می کرد؛ افزود: این بار اولی نبوده که خانم هاشمی به آمریکا می رفتند چون بعضی از اعضای خانواده شان آنجا هستند و این بار برای دیدار با برادر بیمارش به آمریکا سفر کرد ولی برخوردی که با او شد مثل برخورد با یک جنایتکار بود؛ به نحوی که به دست و پای ایشان زنجیر بستند. اینجاست که می توان گفت مغایرت رفتارها و نمایش های حقوق بشری که غربی ها در رسانه هایشان نمایش می دهند با واقعیت اعمال و نگرششان در چنین موقعیت هایی خودش را نشان و لو می دهد.

مریم آذرچهر، مجری و خبرنگار پرس تی وی نیز در ادامه از زندگی شخصی مرضیه هاشمی برای بینندگان گفت: خانم هاشمی قبل از اینکه اسلام بیاورند هم خیلی انقلابی بودند و همیشه در طول زندگی نسبت به هر ظلمی که به هرکسی روا داشته شده، اعتراض کرده اند. در گذشته که در آمریکا بودند با دانشجویان ایرانی آشنا شده و از طریق آن ها با انقلاب ایران آشنا شدند و همین باعث گرویدن خانم هاشمی به اسلام شد. او بعد از مسلمان شدن به ایران آمد و با همسرش که اهل نیاسر کاشان بود، آشنا شده و ازدواج کرد. هاشمی با اینکه عاشق زندگی است ولی اعتقاد دارد که فدا کردن جان انسان در این هدف مقدس انقلاب و اسلام، ارزش بالایی دارد.

نادر طالب زاده؛ کارشناس و تحلیلگر رسانه نیز در ارتباطی تلفنی برنامه با او در این باره گفت: ما از چند روز پیش از ماجرای زندانی شدن خانم هاشمی مطلع بودیم، تا به درخواست خانواده ایشان از امروز شروع به صحبت کردیم. قبل تر هم در مراجعات مختلف به آمریکا با ایشان برخورد شده بود ولی این بار با دفعات دیگر تفاوت داشت. به نظر من تصویر بزرگ تر این ماجرا، تحریک کردن و به دنبال آن، دعوا و جنجال درست کردن از سوی آمریکایی هاست. قطعا اصل مطلب در یک اتاق فکر بزرگتری طراحی شده و بی ربط به یک تصویر بزرگ تری نیست.

طالب زاده ادامه داد: اولین کاری که مردم می توانند انجام دهند، دعا کردن است. دادگاه خانم هاشمی به احتمال زیاد جمعه برگزار خواهد شد و باید یک وکیل مناسب برای ایشان گرفته شود؛ به لحاظ شبکه های مجازی و توییتری حرکت های خوبی انجام شده، چند نفر از شخصیت های مهم دنیا در این خصوص اظهار نظر کرده اند و امیدوارم موج رسانه ای خوبی در این خصوص به جریان بیافتد. خانم هاشمی ده سال است که در یک جریان بزرگ رسانه ای که افشا می کند در پشت پرده غرب چه اتفاقی در حال جریان است، به جد فعال است و امیدوارم این ماجرا ختم به خیر شود.

کد خبر: 993282

وب گردی

وب گردی