غلامی : ایران برای گسترش مناسبات بین دانشگاهی با بلژیک آمادگی دارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی ملاقات و گفتگو با وزیر آموزش عالی بلژیک، بر گسترش همکاری‌های دانشگاهی توافق کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی وزیر علوم طی ملاقات با ژان کلود مارکور وزیر آموزش عالی بلژیک، به سیاست وزارت علوم مبنی بر گسترش همکاری‌های علمی با کشور‌های اروپایی به عنوان یک اولویت اشاره کرد و گفت: با توجه به کیفیت و جایگاه بین‌المللی دانشگاه‌های بلژیک، ایران آمادگی دارد که مناسبات بین دانشگاهی با این کشور را گسترش بدهد.

وی با اشاره به جایگاه علمی ایران در رتبه‌بندی‌های جهانی اظهار داشت: همکاری دانشگاه‌های دو طرف می‌تواند موجب هم‌افزایی شود.

ژان کلود مارکور، وزیر آموزش عالی بلژیک نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ، تمدن و جایگاه فرهنگی ایران، از گسترش همکاری‌های علمی دوجانبه استقبال کرد و گفت: همکاری با دانشگاه‌های ایران را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار خواهد داد.

طرف بلژیکی همچنین برای اجرای پروژه‌های مشترک و تبادل دانشجو و استاد اعلام آمادگی کرد.

در پایان این نشست که رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و رایزن علمی فناوری ایران در اتحادیه اروپا و منطقه شنگن نیز حضور داشتند، مقرر شد برای عملیاتی شدن همکاری‌های دو طرف اقدامات و پیگیری‌های لازم به عمل آید.

گفتنی است، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر سه‌شنبه در رأس هیاتی دانشگاهی برای شرکت در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و فناوری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا وارد بروکسل پایتخت بلژیک شد.

وی علاوه بر بازدید از دانشگاه لوون بلژیک، با کارلوس مودآس کمیسیونر علوم پژوهش و نوآوری اتحادیه اروپا ملاقات کرده است.

در این سفر، قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و روسای دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی اصفهان و خوارزمی و نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی فناوری رئیس‌جمهوری و رایزنی علمی ایران در اروپا، غلامی را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993324

وب گردی

وب گردی