سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی، در دانشگاه شریف به پایان رسید

سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با تقدیر از ۲۳ محصول برتر و اهدای گواهینامه اهتمام نوآوری به ۴ شرکت برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه صنعتی شریف، سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی صبح روز پنج شنبه ۲۷ دی ماه در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در ابتدای این برنامه اسدی دبیر اجرایی جشنواره طی سخنانی ضمن ارایه گزارشی از جشنواره گفت: خوشبختانه امسال رشد خوبی را در جشنواره داشتیم که به لحاظ شناسایی محصولات نوآورانه نسبت به سال گذشته رشد دو برابری را شاهد بودیم.

دبیر اجرایی جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی افزود: در مورد تعداد محصولات نوآورانه نیز نسبت به جشنواره دوم رشد ۵۰ درصدی محصولات را شاهد بودیم که امیدواریم این روند در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.


وی خاطر نشان کرد: در سومین جشنواره ملی نوآوری محصولات برتر ایرانی، ۲۳ تندیس به محصول برتر و ۴ گواهینامه اهتمام برند به برندگان اهدا خواهد شد.

در ادامه ملکی دبیر علمی سومین جشنواره طی سخنانی با موضوع نوآوری محور تخصص گرایی هوشمند گفت: خوشبختانه دانشگاه صنعتی شریف بعد از پنجاه و اندی سال خدمت آموزشی و پژوهشی خود که محدود به چند دیوار حایل اطرفش بود، اخیرا فراتر رفته و به ناحیه نوآوری شریف مبدل گشته است و بسیاری از شرکت‌ها و موسسات در کنار این دانشگاه در حال فعالیت و همکاری با دانشگاه صنعتی شریف هستند.

دبیر علمی سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی افزود: این اتفاق مهم در بسیاری از دانشگاه‌های مهم دنیا نیز محقق شده و دانشگاه‌ها از فاز فعالیت صرف آموزشی و پژوهشی خارج شده اند و مبدا و منشا فعالیت‌های نوآورانه هستند.

وی پایداری صنعت و دانشگاه را در گرو تعاملات مثبت این دو خواند و افزود: ما به دنبال این هستیم این مهم را در دانشگاه صنعتی شریف بیش از پیش محقق سازیم.

ملکی خاطر نشان کرد: محور نوآوری همکاری است و لازمه رسیدن به نوآوری تعاملات گسترده می‌باشد.

کیامهر عضو کمیته علمی جشنواره سخنانی را پیرامون یکپارچگی دانش فنی و بازار توسعه محصولات جدید ارائه نمود.

وی به سابقه فعالیت‌های خود و چالش‌هایی که در طول همکاری خود با شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی داشته است پرداخت.

در ادامه این برنامه ناطق رییس مرکز نوآوری محصول و مدیر پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی به موضوع اکوسیستم نوآوری در شرکت‌های بزرگ اشاره کرد و افزود: گاهی ایده‌های به ظاهر غیرعملی در کاغذ‌های مچاله شده و خط خطی به طرح‌های بزرگ و محصولات فناورانه تبدیل می‌شوند.

وی تاکید کرد: نوآوری و تحول یک ضرورت است.

اختیار زاده عضو هیات علمی دانشگاه تهران نیز به ارایه گزارشی از ارزیابی فرایند‌های نوآوری شرکت‌ها پرداخت و نحوه پذیرش محصولات نوآورانه را توضیح داد.

در ادامه‌ی مراسم اختتامیه‌ی سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور طی سخنانی به اهمیت پذیرش شکست در پروژه اشاره کرد و افزود: چرا شرکت‌ها و استارتاپ‌ها همواره به افتخارات و دستاورد‌های خود توجه می‌کنند در حالی که می‌توان با تمرکز بر شکست‌ها به موفقیت‌های بزرگی نایل شد. وی افزود: با مستند سازی شکست و پذیرش آن می‌توان گام‌های مثبتی در جهت موفقیت برداشت.

ناظمی در پایان صحبت هایش به فرهنگ سازمانی قبول شکست به عنوان یک لازمه در مدیریت شرکت‌ها و سازمان‌ها تاکید کرد.

گفتنی است، در پایان سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی از ۲۳ محصول برتر تقدیر شد و ۴ گواهینامه اهتمام به نوآوری نیز به شرکت‌های برتر اهدا گردید.

انتهای پیام/

کد خبر: 993328

وب گردی

وب گردی