کارزار فشار آمریکا در لهستان با عدم همکاری کشورهای اروپایی با مشکل مواجه می‌شود

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به احتمال شرکت نکردن برخی از کشورهای اروپایی در همایش ضدایرانی آمریکا نوشت این اقدام، کارزار فشار واشنگتن علیه تهران را با مشکل روبرو می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به احتمال عدم شرکت برخی از وزرای خارجه کشورهای اروپایی در «همایش بین‌المللی» آمریکا علیه ایران نوشت تلاش واشنگتن برای کشاندن اروپا به کارزار فشار علیه ایران با مشکل مواجه شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا جمعه گذشته در جریان تور خود به کشورهای منطقه از قصد واشنگتن برای برگزاری یک نشست بین‌المللی علیه ایران در شهر ورشو، پایتخت لهستان خبر داد.

مایک پمپئو در این رابطه به خبرنگار فاکس‌نیوز گفت: «ما در سیزدهم و چهاردهم فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن) ده‌ها کشور از سراسر جهان را برای بحث درباره صلح و ثبات در خاورمیانه در نشستی در لهستان گرد هم خواهیم آورد و یکی از موضوعات اصلی این نشست ایران خواهد بود.»

آنگونه که وال استریت ژورنال نوشته است فرانسه احتمالا وزیر خارجه خود را به نشست لهستان اعزام نمی‌کند. آلمان و انگلیس نیز هنوز درباره سطح حضور خود در این نشست تصمیم‌گیری نکرده‌اند و گفته می‌شود وزیر خارجه لوکزامبورگ نیز به دلیل تداخل برنامه کاری در این همایش شرکت نخواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، برخی از مقامات اروپایی انتخاب لهستان به عنوان میزبان این همایش را تلاش آمریکا برای ایجاد تفرقه بین کشورهای اتحادیه اروپا در رابطه با ایران می‌دانند.

یک دیپلمات اروپایی به وال استریت ژورنال گفته است «اتحادیه اروپا به یک ائتلاف ضد ایرانی نمی‌پیوندد».

لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال نیز ساعاتی پیش در صفحه توییتر خود به نقل از مقامات ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست ضدایرانی آمریکا در لهستان شرکت نخواهد کرد و درباره سایر وزرای اروپایی نیز تردید جدی وجود دارد.

به ادعای مایک پمپئو نمایندگان ۷۰ کشور مختلف از آسیا، آفریقا، اروپا و خاورمیانه قرار است در نشست لهستان شرکت کنند.

یک مقام وزارت امور خارجه لبنان در گفتکو با روزنامه انگلیسی «دیلی استار» نیز اعلام کرد این کشور دعوت آمریکا را برای شرکت در همایش ضدایرانی در لهستان رد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 993341

وب گردی

وب گردی