20 سلامت کده طب سنتی در حال ساخت است

رئیس دانشکده طب سنتی ایران که به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران صحبت می کرد، گفت: 20 سلامت کده طب سنتی ایرانی با معماری ایرانی - اسلامی در20 نقطه کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال ساخت و تکمیل است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین رضایی زاده در جمع نمازگزارن این هفته تهران با اعلام این خبر افزود: در این ارتباط همچنین 2 واحد درسی آموزشی طب سنتی برای همه گروه های علوم پزشکی تدوین شده که از امسال اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه این امر موجب آشنایی هرچه بیشتر سایر رشته های پزشکی با طب سنتی ایرانی خواهد شدگفت: تاکنون بیش از 600 دانشجو، پزشک عمومی و داروساز در این عرصه پذیرفته شده که از این میان 240 نفر فارغ التحصیل شده اند.
وی گفت: امیدوارم با توسعه مراکز تحقیقاتی و افزایش بودجه در زمینه توسعه طب سنتی دستاوردهای بیشتری داشته باشیم.
رضایی زاده با بیان اینکه طب سنتی از نظر علمی دارای تعریف خاصی مبتنی بر هزاران سال تجربه است، تصریح کرد: براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، طب سنتی باید دارای یک پیشینه طولانی مدت باشد که خوشبختانه کشور ما در این خصوص دارای تجربه چند هزار ساله است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در این زمینه پیشرفت های بسیار چشمگیری در احیای آن داشته ایم.
رئیس دانشکده طب سنتی با اشاره به اینکه طب سنتی ایران حدود 600 سال در کشورهای اروپایی تدریس شده است، گفت: بعد از انقلاب اسلامی در دولت های مختلف برای احیای طب سنتی تلاش های زیادی صورت گرفت اما به لحاظ برخی مقاومت ها این تلاش ها ثمر نداد تا اینکه بالاخره در سال 1386 اولین دانشکده طب سنتی در ایران شکل گرفت.
وی با بیان اینکه مهمترین دستاورد این دانشکده ها علاوه بر آموزش توسعه پژوهش و رسیدن به دانش های علمی است، افزود: متاسفانه عده ای در جامعه و با نام طب سنتی در قالب شارلاتانیسم، بدنبال سوء استفاده هستند و بدنبال ادغام اعتقادات مردم با این مهم هستند.
وی گفت: البته قوه قضاییه در این خصوص برخوردهای جدی را با این گونه افراد داشته و امیدوارم این روند تا تفکیک مرزهای طب سنتی با کسانی که مقدسات مردم را نشانه رفته اند، ادامه داشته باشد.
رضایی زاده در خاتمه سخنان خود با قدردانی از مسئولان مربوطه در حمایت از طب سنتی کشور گفت: امیدوارم خدمات طب سنتی نیز به منظور کاهش هزینه های دارویی و درمانی آن در پوشش بیمه ای قرار گیرد.
ایرنا

انتهای پیام /

کد خبر: 993347

وب گردی

وب گردی