اسماعیل هنیه از مالزی قدردانی کرد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در پیامی به نخست وزیر مالزی، از وی بابت مخالفت قاطع کشورش با عادی‌ سازی روابط با رژیم صهیونیستی و ورود ورزشکاران اسرائیلی به این کشور تقدیر کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «اسماعیل هنیه» در پیام خود به «ماهاتیر محمد»، نخست وزیر مالزی تاکید کرد که موضع اصولی و قاطع مالزی در مخالفت با صدور ویزا برای ورزشکاران اسرائیلی جهت مشارکت در مسابقات جهانی شنا در این کشور مایه فخر و مباهات است.

هنیه تصریح کرد که موضع ارزشمند مالزی، بیانگر موضع حقیقی و تاریخی این کشور در حمایت از ملت فلسطین است که روزانه در معرض انواع و اقسام جنایات رژیم صهیونیستی قرار دارد.

وی اشاره کرد، موضع کوالالامپور اوج همبستگی این کشور با ملت فلسطین در مبارزه علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و در مسیر دستیابی به آزادی و حقوق قانونی خویش را می‌رساند.

لازم به ذکر است، مالزی اعلام کرده که در راستای همبستگی با ملت فلسطین، به ورزشکاران اسرائیلی اجازه نمی‌دهد در مسابقات جهانی شنا که قرار است در این کشور برگزار شود، شرکت کنند.

در همین راستا، وزارت خارجه اسرائیل روز پنجشنبه ۲۷ دی ماه ممنوعیت حضور ورزشکاران اسرائیلی را در یک رشته مسابقات ورزشی بین‌المللی در مالزی محکوم کرد.

به گزارش رویترز، مالزی که روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارد، حضور ورزشکاران اسرائیلی را در رقابت‌های شنای معلولان ممنوع اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل، این تصمیم مالزی را «شرم‌آور» خواند و گفت: تحت تاثیر «تعصبات ضدیهود» ماهاتیر محمد اتخاذ شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 993352

وب گردی

وب گردی