سامانه کنترل از راه‌ دور در تاسیسات آبی 288 شهر کشور نصب می‌شود

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، از پیاده‌سازی سامانه تله‌متری و کنترل از راه دور در تاسیسات 288 شهر کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حمیدرضا کشفی، به تدوین طرح جامع اسکادای آب و فاضلاب کشور اشاره کرد و افزود: دستورالعمل‌های مورد نیاز برای استقرار سیستم اسکادا در طرح‌های توسعه جدید، کالیبراسیون تجهیزات اندازه‌گیری و ابزار دقیق، تهیه و نیروهای انسانی و تخصص‌های مورد نیاز برای بهره‌برداری از این سیستم تعیین شده است.
وی، اعمال مدیریت تقاضا و عملیاتی‌سازی الگوی بهینه مصرف، اصلاح بهبود ساختار تخصیص تامین آب و ایجاد حسابداری ملی آب، تدوین و پیاده‌سازی نظام جامع بهره‌برداری و پایش کمی منابع آب در بخش آب شرب و بهداشتی، برنامه‌ریزی و اجرای عملیاتی کاهش تلفات، ارتقای رضایت مشترکان از طریق نظام‌های پاسخگو، بهبود شاخص‌های کیفیت خدمات، کاهش قیمت تمام شده و استفاده بهینه از منابع آب را از جمله اهداف ایجاد سیستم جامع اسکادا در راستای شاخص‌های راهبردی وزارت نیرو عنوان کرد.
معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به برنامه سه ساله مدیریت تنش آب شرب با رویکرد افزایش تاب‌آوری و پایداری خدمات درصورت تامین اعتبار موردنیاز از صندوق توسعه ملی افزود: تامین کمبود آب پیش‌بینی شده به‌میزان 33 مترمکعب بر ثانیه، افت آبدهی و منابع تامین آب به‌میزان 20 مترمکعب بر ثانیه و ایجاد ظرفیت رزرو در حدود 10 متر مکعب بر ثانیه در سال 1400 از جمله برنامه‌های مدیریت تنش آبی شهرها و روستاهای کشور به‌شمار می‌آید.
کشفی، اضافه‌شدن 63 مترمکعب بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب کشور در سال 1400 را مهم‌ترین هدف از اجرای طرح "بدون تنش آب شرب" عنوان کرد.
وی ادامه داد: دستیابی به برنامه‌های پیش‌گفته از طریق افزایش تامین و تولید آب، ارتقای کیفی، افزایش توان ذخیره‌سازی آب، ارتقای مدیریت و بهره‌وری و منابع تامین، تاسیسات و شبکه‌ها امکان‌پذیر خواهد شد.
معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، افزایش 63 مترمکعب بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب کشور در سال 1400 از طریق افزایش تامین و تولید آب به‌میزان 30.7 مترمکعب بر ثانیه، ارتقای کیفی به‌میزان 10 مترمکعب بر ثانیه، ارتقای مدیریت و بهره‌وری منابع تامین، تاسیسات و شبکه‌ها به‌میزان 8.1 مترمکعب بر ثانیه و 14.2 متر مکعب بر ثانیه از طریق مدیریت مصرف محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993382

وب گردی

وب گردی