استارتاپ ویکند «صنایع غذایی و کشاورزی» 7 تا 9 بهمن ماه برگزار خواهد شد

رئیس دبیرخانه علمی و شبکه‌های حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) از برگزاری استارتاپ ویکند صنایع غذایی و کشاورزی 7 تا 9 بهمن ماه در مصلی امام خمینی(ره) خبر داد.

علی شهابی رئیس دبیرخانه علمی و شبکه‌های حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره موضوع ارتباط دانشگاه با صنعت و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مقام معظم رهبری، همواره روی دو کلید واژه «آرمان خواهی» و «مطالبه گری» تاکید داشته اند و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای همین دو کلید واژه اقدامات خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در واقع به دنبال این هستیم که جوانان با خودباوری به فضای آرمان خواهی برسند و مطالبه گر باشند؛ آرمان خواهی جوانان در استارتاپ ها به وجود می آید؛ یعنی ما مسیر زندگی را به آن ها نشان می دهیم و به آن ها می گوییم که آینده شما به این شکل خواهد بود.

شهابی ادامه داد: اگر جوانان مطالبه‌گر باشند، می توانند به این وسیله به آرمان های خود برسند؛ برای این که آرمان ها ایجاد شود، بایستی که جوان خودشناس باشد و به این باور برسد که هرکاری را می تواند انجام دهد. دانشگاه آزاد اسلامی سعی کرده است که فعل«می توانم» را برای جوانان صرف کند.

رئیس دبیر خانه شبکه های حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) با اشاره به طرح پایش تصریح کرد: در طرح پایش کاری را در پیش گرفته ایم که ابتدا چالش ها را شناسایی کنیم و پژوهشی را طراحی کنیم که برای آن چالش ها اثر گذار است؛ این طرح به صورت یکپارچه است؛ یعنی همه کشور درگیر این موضوع هستند و در یک حوزه خاص و مشخص و به صورت شبکه ای در راستای حل مشکلات گام بر‌می‌دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) اضافه کرد: در طرح پایش، ارتباطات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در یک بستر تعاملی حفظ شده است؛ واحد یادگار امام(ره) جلد اول کتاب نظام موضوعات شبکه های ارتباطی و حمل و نقل را در دانشگاه آزاد اسلامی در راستای طرح پایش تدوین کرده است.

شهابی اذعان داشت: در این فضا برای گفتمان سازی طرح پایش و این که دانش آموزان و دانشجویانی که هنوز به مقاطع ارشد و دکتری نیز نرسیده اند با این طرح بیشتر آشنا شوند، رویدادهای استارتاپی را برگزار کرده ایم؛ در رویدادهای استارتاپی، علاوه بر این فضای مطالبه گری و آرمان خواهی جوانان تقویت می شود، چالش های کشور توسط جوانان شناسایی می شود و روی این چالش ها نظرات خودشان را اعلام می کنند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد یادگار امام(ره) گفت: در سال 97، حدود 12 روی داد استارتاپی برگزار کرده ایم؛ همچنین در 2 ماه آینده نیز سه رویداد استارتاپی دیگر برگزار خواهیم کرد. 7 تا 9 بهمن ماه استارتاپ ویکند صنایع غذایی و کشاورزی در مصلی امام خمینی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رویدادهای استارتاپی اسفندماه اظهار کرد: در اسفندماه نیز استارتاپ ویکند و کنفرانس ملی بافت های فرسوده برگزار خواهد شد؛ جوانان در این استارتاپ ها هم آموزش می بینند و تجارب مفیدی را به دست می آورند.

شهابی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی در حال تغییر و تحول است خاطرنشان کرد: دکتر طهرانچی تاکید کردند که به دنبال این هستیم در سال 1404 انتخاب اول دانش آموزان برای ورود به دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی باشد و شواهد و قرائن نشان می دهد که این اتفاق خواهد افتاد. در واقع می توان گفت که دانشگاه آزاد اسلامی از حالت رکود خارج شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993390

وب گردی

وب گردی