دانشگاه کانون تجمع نخبگان هر جامعه است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: یکی از کارهای ویژه دانشگاه تربیت قوه‌عاقله، مدیران، مسئولان و شهروندان مطلوب است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مرکز ارتباطات و اطلاع ‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در نشست با روسای دانشگاه‌های استان یزد، به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه مسائل اجتماعی اشاره کرد و گفت: در جامعه اسلامی، دانشگاه کارهای ویژه و مسئولیت‌های متعددی دارد که یکی از آن‌ها حل مسائل کشور است.

وی کارنامه موفق اتکا بر دانشگاهیان در امور دفاعی، هسته‌ای، پزشکی و موارد دیگر را یادآور شد و افزود: دانشگاه کانون تجمع نخبگان هر جامعه است و در برابر جامعه مسئولیت دارد، لذا باید در برابر مسائل اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی، کم‌‌آبی و سایر مسائل کشور و دانشگاه مواضع فعال اتخاذ کنند.

رستمی دومین کار ویژه دانشگاه را تربیت قوه عاقله و مدیران و مسئولان و شهروندان مطلوب ذکر کرده و عنوان کرد: حدود نیمی از جوانان کشور در تأثیرپذیرترین مقطع عمر خود وارد دانشگاهی می‌شوند که ما مدیران آن هستیم و فرصت عظیم اثرگذاری و شکل‌دهی به جریان اصلی نسل آینده کشور در فضاهای دانشگاهی در اختیار ما بوده که باید نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: جوان در دانشگاه باید درس زندگی بگیرد و ما باید از دانشجویان انسان‌های بهتری بسازیم؛ شاهد هستیم که بسیاری از جوانان مراتب بالایی در علم کسب کرده‌اند اما بامهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی آشنا نیستند و این نقش دانشگاه است که هر دو را پابه‌پای هم پیش ببرد.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، کار ویژه دیگر دانشگاه را تحول دائمی و گذر از مصرف‌کنندگی به تولیدکنندگی علم دانست و بیان کرد: در بسیاری از عرصه‌ها دارای مقام‌های نخست جهان و از صادرکنندگان محصولات علمی به کشورهای پیشرفته هستیم اما این فرایند را از طریق فرصت و انگیزه دادن به دانشجو باید به سایر عرصه‌ها نیز تسری داد و هدف دشمن که ناامید کردن جوانان نسبت به آینده است را ناکام گذاشت.

رستمی با اشاره به سند جامع دانشگاه اسلامی که مجموعه‌های اصلی آموزش‌عالی کشور و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در تدوین آن نقش داشته‌اند، از روسای دانشگاه‌ها خواست تا در دانشگاه‌های خود درباره آن بحث کنند و راهکارهای عملی برای اجرایی نمودن آن ارائه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993407

وب گردی

وب گردی