قائمی: دوره‌های آموزشی «مهارت افزایی» در واحد همدان برگزار خواهد شد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: دوره‌های آموزشی را در واحد همدان برگزار خواهیم کرد که مهارت های دانشجویان را بر اساس رشته ای که در آن تحصیل می کنند و متناسب با نیازهایی که در جامعه وجود دارد تقویت خواهد کرد.

دکتر مرتضی قائمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اشتغال دانش بنیان و متناسب سازی اشتغال با تحصیل اظهار داشت: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، ضمن شناسایی ظرفیت ها، نیازهای حوزه های مختلف در استان همدان در رشته ها، دوره های تخصصی و متناسب با نیازهای جامعه، سعی دارند برنامه های مهمی را در این راستا اجرایی کنند.

وی افزود: این برنامه ها، در راستای توانمندسازی استادان و دانشجویان انجام خواهد شد تا دانشجویانی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، توانایی های بیشتری را نسبت به فارغ التحصیلان فعلی داشته باشند و بتوانند با شناسایی مشکلات جامعه خود، برای حل آن ها ایده پردازی کنند و همچنین دغدغه اشتغال را نیز نداشته باشند.

قائمی ادامه داد: باید کاری کنیم که فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی، امیدوار به استخدام در سازمان های دولتی نباشند بلکه توانایی های لازم را برای ایجاد اشتغال و پاسخگویی به نیازهای جامعه دارا باشند؛ لذا از مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان که زمینه توسعه، تولید و اشتغال را فراهم می کنند حمایت خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به حوزه هایی که واحد همدان در آن فعالیت بیشتری دارد، تصریح کرد: از جمله رشته ها و حوزه هایی که واحد همدان بیشترین فعالیت را در آن ها دارد می توان به رشته هنر و معماری، حسابداری و پیراپزشکی اشاره کرد که امیدواریم بتوانیم در این زمینه اقدامات مثبتی را در زمینه اشتغال‌زایی و توسعه شرکت های دانش بنیان انجام دهیم.

وی اذعان داشت: مدارکی که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی اخذ می کنند، بایستی عملیاتی و کاربردی‌تر باشد و همچنین بتواند نیازها و مشکلات جامعه را حل و فصل کند.

قائمی درباره تاسیس «مدارس عالی مهارت» در استان همدان گفت: مدارس و مراکزی در آینده نزدیک تاسیس خواهد شد که مهارت را در دانش آموزان تقویت خواهد کرد؛ همچنین در این راستا دوره های آموزشی را برگزار خواهیم کرد که مهارت های دانشجویان را بر اساس رشته ای که در آن تحصیل می کنند و متناسب با نیازهایی که در جامعه وجود دارد تقویت خواهد کرد. این دوره های آموزشی در دانشگاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993418

وب گردی

وب گردی