ساخت زیر‌دریایی کوچک نظامی در روسیه

رسانه‌های روسیه اعلام کردند وزارت دفاع این کشور تصمیم دارد 6 زیر‌دریایی کوچک نظامی برای نیروهای ویژه ارتش خود تولید کند که این مسئله نگرانی کارشناسان نظامی آمریکایی را به دنبال داشته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه از صنایع دفاع این کشور خواسته 6 زیر دریایی کوچک پیشرفته برای نیروهای ویژه ارتش خود بسازد که این مسئله نگرانی‌های کارشناسان نظامی آمریکایی را برانگیخته است.

روزنامه «Defense One» آمریکا اعلام کرد: این زیر‌دریایی‌ها کروی و شفاف بوده و از تیتانیوم ساخته می شوند. می توانند برای یک روز کامل در اعماق دریا فعالیت نمایند و قادر است تا عمق 2500 متری دریا پایین رود.

این روزنامه آمریکایی افزود: زیردریایی روسی می تواند در تمام دریاهای مختلف جهان مورد استفاده قرار گیرد؛ چرا که هر کشتی روسی توان حمل آن را دارد.

«Defense One» ادامه داد: نیروی دریایی آمریکا نیز برای طراحی چنین زیر‌دریایی‌های کوچکی تلاش می کند؛ زیرا شرکت لاکهید مارتین در سال 2016 توافقی برای طراحی و تولید این گونه از زیر دریایی ها برای نیروهای ویژه ارتش آمریکا به مبلغ 166 میلیون دلار امضا کرد و پیش بینی می شود آزمایشات مربوط به آن در پایان سال جاری به پایان برسد.

همچنین روزنامه «روسیسکایا گازتا» روسیه نیز ارزش هر کدام از این زیر‌دریایی‌های کوچک روسی را 17 میلیون دلار اعلام کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993431

وب گردی

وب گردی